• Madelah

vaknar mitt i natten

Jag är i vecka 38 och kan inte sova på nätterna alls, brukar lägga mig runt kl 4. Bebisen börjar sparka och röra sig ordentligt vid 1-2 tiden. Jag tror att bebisen hickar också då...Någon annan som upplevt hickandet varje dag? Tidigare gick jag upp flera ggr för att kissa eller dricka vatten men nu har väl kroppen ställt in sig på att man ska vara vaken på nätterna haha...

• Madelah
    Cherrie skrev 2009-11-01 08:22:55 följande:
    Har nog inte sovit en hel natt sen.. ja v 10 kankse... Frå början vakande jag av att jag var hungrig, sen pga av kissnödighet och nu kan jag vakna 2-3 gånger utan anledning varje natt... Hur känner mna att barnet hickar?? =)
    Hej,

Känner att barnet hickar ungefär i två minuters tid på samma ställe hela tiden. Det händer alltid på natten. Sparkarna är nu rejäla så det är en stor skillnaf. Har hört att det är sättet barnet tränar på att andas, genom att dra in fostervatten och hicka...=).
  • Madelah

sofy 90 skrev 2009-11-02 06:21:30 följande:

Jag är gravid i vecka 35 och kan inte heller sova bra om nätterna.. brukar vakna allt från 3 till halv 5 och sen är det kört. Så nu sitter jag här... Om jag har tur kan jag sova ett par timmar på morgonen/ förmiddagen sedan. Man ligger i sängen och bebis sparkar massor, lagom tills man börjar somna blir man kissenödig. Och har mans edan legat där i ett par timmar ja då är man för sjutton hungrig också. Ooooch så får bebis hicka.. hihi. Min bebbe hickar någon gång varje dag minst och ibland kan det vara riktigt störande :P Skönt att läsa att jag inte är ensam med mina sömnproblem..
    =) vad kul att du också känner av hickandet. Jag kände igår natt att bebisen nu inte sparkar lika mycket, börjar väl bli trångt därinne nu. Var ändå vaken till kl. 4. Själv har jag tagit ledigt från jobbet, sen två veckor tillbaka ungefär. Tänkte att jag skulle bli tvungen att vara ledig i vart fall 1 månad innan med all sömnlöshet osv...Brukar er bebis tillåta att ni sover på sidan? Min får panik då oftast till en början och sparkar men lugnar ner sig när jag ändrar lite på sidoställningen hehe....
  • Madelah
    Cherrie skrev 2009-11-05 07:52:33 följande:
    Hur känner man att barnet hickar???
    Det liksom guppar på samma ställe hela tiden under ungefär 1 minut eller kanske mer, brukar oftast pågå 1 gång per dag. För mig är det nästan alltid under natten. Som nu vaknade jag upp av hickandet haha...I början trodde jag att bebisen sparkade lätt på samma ställe hela tiden men nu känner jag att sparkarna är mkt kraftigare, har ju bara 1 vecka kvar till BF :).
Svar på tråden vaknar mitt i natten