SNABB förlossning?
Jag hade en snabb forsta forlossning. Det tog c.4-5h, vet egentligen inte nar varkarna kom igang, kande inget forran sent. Som tur va var jag pa sjukhuset pga en miniblodning sa jag lag inne pa 24h obeservation. Dock i ett rum med 4 andra och ingen personal....det gjorde att alla missade vad som pagick. Nar jag val bad om hjalp och ville bli kollad blev jag vagrad - det blir inget barn har forran i morgon hette det. Jag gick omkring, skrek inte och kunde prata sjalv med personalen. en halvtimme senare blev jag kollad och da 10cm vilket ingen trodde pa.....en timme pa forlossningen sen va barnet ute. nog om detta. jag ar darfor nervos for nr2 trots att vi bor 10min fran sjukhuset. Jag har bestamt mig for att aka in med an gang och dessutom bestamt mig for att ha en doula. Tjejen kommer att bo nara oss (krav) och det innebar att jag kan aka till sjukhuset medans mannen vantar in barnvakt etc. Om man inte skulle hinna in sa har man en erfaren person i hemmet som kan hjalpa till vid en ev hemforlossning. Kanns jatteskont !