SNABB förlossning?
Min första förlossning gick på 12 timmar, andra förlossning 6 timmar, tredja förlossning 45minuter
Då jag väntade fjärde barnet var jag hur orolig som hälst. Har 45 min till lasarettet.
Jag fick prata med förlossningsläkaren och fick att avtal om å komma till kontroll när det började närma sig beräknat datum, och när jag var mogen skulle jag sättas i gång.
Men när datumet väl närmade sig och jag var mogen, vägrade dem å sätta i gång mej.
Dem (BM och läkare) trodde inte at förlossningen kom å gå snabt. Det kom nog å ta tid.
Tillslut träffade jag en underbar doktor, och hon satt i gån mej (10 dagar inann beräknaddatum).
Jag var 2,5 cm öppen. Då tok hon hål på hinnorna. Fick aldrig några värkar. 2 timmar och 45 min efter dom pickade hål på hinnorna fick jag en räjel värk, som följdes åt av två till, så fick jag krystvärkar. Bebisen vart född på toagolvet och det tog 10 min från första värk tills bebis var ute.
Det gjck hur snabbt som hälst. Men skönt att jag var på lasarettet. Bebis hadde navelsnoren rundt halsen också.