• Anonym

Kan p-piller påverka gravtest?

Om man äter p-piller ska man ju inte bli gravid, iaf inte till 99 %, om man nu råkar tillhöra dessa 1% som blir gravida ändå, kan p-pillret påverka vad som visas i testfönstret? Svagare eller starkare, vilket som ,men kan det påverkas

• Svar på tråden Kan p-piller påverka gravtest?
  • Anonym (gravid)

Nej, testet påverkas inte av p-pillrena. Så är du gravid visar testet det.

• Anonym (gravid nr2)

P-piller påverkar inte testresultatet. Det står i bruksanvisningen. Har du testat?

• Anonym

Ja jag har testat, apotekets test visade supersvagt positivt, trodde först jag inbillade mig men min sambo såg det oxå.. testade i morse med Preg och det visade ingenting, men p-pillermensen ska komma om en vecka så det är ju tidigt att testa...

• Anonym (gravid nr2)
    Anonym skrev 2009-11-01 13:33:36 följande:
    Ja jag har testat, apotekets test visade supersvagt positivt, trodde först jag inbillade mig men min sambo såg det oxå.. testade i morse med Preg och det visade ingenting, men p-pillermensen ska komma om en vecka så det är ju tidigt att testa...
    Ja,gör ett cb test i stället, de är mycket bättre. Har testat + 10 dagar efter äl med dem alla mina graviditeter.
  • Anonym

Gjorde ett sånt digitalt som det står gravid eller inte gravid och det visade det senare. Men läste sedan att BIM -4 är det 55% säkerhet på dom, så BIM - 10 typ lär inte vara något säkert...

• MammaTillTvåTöser

Varför testar du dig på bim - 10 om du äter p-piller`?

• Anonym

Mammatilltvåtöser- haha jaa du, dels för att min sambo har supersperimier och gjort tjejer på smällen förut trots piller, dels för att jag är supernojjig och dels för att jag kände att ngt inte stämde

• MammaTillTvåTöser

Fast ägglossningen är normalt 14 dagar innan beräknad mens,
    har svårt att tro att ett test skulle visa plus redan nu.

• Anonym

Mammattt (ursäkta att jag förkortar dig =) ) Jaa, jag tycker också att allt är konstigt, jag ska ju egentligen inte ha ägglossning antar jag, o eftersom det är p-piller så är det ju inte mens egentligen utan en underhållningsblödning så man vet väl aldrig när saker och ting inträffar. Men som sagt, tre test har visat likadant...

• MammaTillTvåTöser

Det ända du kan göra är att vänta tills bim och se.

Och är du gravid och testet redan visat positivt så oj säger jag bara.
    Men som sagt alla har ju ägglossning på olika tider.

Får man fråga hur det skulle kännas om det är ett plus?

• Anonym

Det har alltså varit ett väldigt svagt streck, men ändå ett streck..

Hur det skulle kännas..? Jaa alltså vi har sagt att vi ska vänta, och det passar egentligen inte nu, men det är så lätt att säga att man ska vänta medan man gör det, alltså man äter piller i förebyggande och så, men är det väl något i magen så blir ju situationen annorlunda, vi kan ju inte pausa direkt.. hehe.. Men vi har diskuterat massor, jag vill inte göra en abort och det vet han om, han skulle ju inte lämna mig om vi behålle det, utan han säger att han helst vill en abort men får väl "Nöja sig" om vi inte gör det.. nöja sig är väl fel ordval, men finna sig i det typ och han skulle vara med och aktiv såklart

• Anonym (gravid nr2)

Men apolivas tester (apoteket) är inte helt tillförlitliga har jag hört. Många som fått svagt pos fast de inte varit gravida. Vilken sort har du mer använt? Rek cb vanliga!

• Anonym

Jag köpte sånna där tvåpack på apoteket med deras egna tester, använde ett för ett tag sen, inte denna "omgång" alltså, det var ju negativt, men nu har tre av deras tester varit positiva, har testat med PREG oxå, som jag visserligen inte hört mkt bra om...

• Anonym (gravid nr2)
    Anonym skrev 2009-11-01 19:34:44 följande:
    Jag köpte sånna där tvåpack på apoteket med deras egna tester, använde ett för ett tag sen, inte denna "omgång" alltså, det var ju negativt, men nu har tre av deras tester varit positiva, har testat med PREG oxå, som jag visserligen inte hört mkt bra om...
    Då återstår det att se om dena plus är riktiga! Isf borde cb visa pos också!
Svar på tråden Kan p-piller påverka gravtest?