• Apelsinen

Kan någon hjälpa mig?!!!

Hej!

Har lagt in dessa frågor tidigare, men får inget svar. Är det NÅGON som orkar ta sig tid och svara. Skulle betyda jättemycket för mig, och säkert vara nytttigt för andra som undrar också!

frågor om missfall - äl, mens, ny graviditet
    Hej!

Missfall den 8 oktober, 2009. Vecka 6.

1. Hur länge visade gravtest positivt för er efter missfall?

2. Hur snabbt fick ni åter äl? Hur visste ni att ni fick äl? (Testar pos på äl-sticka pga grav-hormoner.)

3. Hur snabbt fick ni åter mens?

4. Är det någon som blivit gravid INNAN mensen hann komma åter? Har man äl innan första mensblödningen efter missfall?

5. Hur höll ni koll på äl efter missfall? (Med tanke på att befintliga gravhormoner ställer till testerna.)

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Kan någon hjälpa mig?!!!
  • elinville

Beklagar mf!
    Jag kan inte svara på alla dina frågor, gravtest tog jag aldrig efter mitt mf som jag fick i v. 6-7 nånting. Men jag blev gravid innan nästa mens och det blev jag 14 dagar efter mf första dag...alltså som om mf varit en mens. Födde därefter en fullt friskt go tös juli 2007.
    Lycka till!!! Håller alla tummar och tår!

• Apelsinen

OJ, vilket suveränt, uppiggande svar!!!
    TACK! TACK! TACK!
    Jag får hålla tummen med andra ord.... vi har kört på, inte väntat in en mens etc som det ibland påstås att man bör.

• Lilleskuttan

Hej! Ska försöka svara på dina frågor..Har fått 4 st mf/ma så det har varit lite olika efter varje.
    1.upp till 9 v efter visade det + för mig.
    2. 2 v som tidigast och 3 mån som senast
    3. Som senast 13 v efter och tidigast 3 v.
    4. Blev inte gravid innan mensen kom tillbaka.
    Hade äl innan första mensen.
    5: Tog ett gravtest för att utesluta gamla hormoner och sen testade jag med äl-test
    Hoppas det hjälpte lite..

• BettanB

Beklagar missfallet.

upp till någon månad efter som längst som vanligt (räknat mfblödning som mens + ca 14 dgr). Efter sista MA:t tog det dock flera månader innan äl ville komma tillbaks. Jag tempar så det syns direkt om/när jag har äl. 4/5 har den kommit som vanligt efteråt. Nu sist dröjde det ett bra tag (skrapning i slutet av juni och mens i oktober) Nej, det har jag inte, men man kan bli gravid direkt igen. tempar

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Beklagar också missfallet. Jag ska försöka svara på dina frågor.

1. Vet inte, tog inte graviditetstest efter missfallen.
    2. Jag tror jag fick äl rätt snart efter i alla fall sista ma, eftersom läkaren (på återbesöket 1 v efter ma) sa att äl var på gång.
    3. Mensen kom ca 3 v efter ma.
    4. Nej, jag blev inte gravid innan första mensen, men det är klart möjligt att bli det.
    5. Efter första mensen efter ma, började jag med äl-test igen och det funkade bra då.

Lycka till!

• emma777

Hej!

Beklagar ditt missfall! Jag har haft tre, och vet att jag testade positivt i minst 6 veckor efter det första, men testade negativt ganska snart efter de två andra. Mellan missfall två och tre blev jag gravid direkt, utan mens mellan, men fick då missfall igen och blev då rekommenderad att vänta en mens innan vi försökte igen. Gjorde det, och blev sen gravid på första försöket - resultatet av den graviditeten ligger och sover bredvid mig på soffan . Vet inte om det är bra att vänta en mens eller inte egentligen, men det var det råd vi fick. Jag har PCO och oregelbunden mens och ÄL, så de andra frågorna är det inte så intressant för dig att höra mina svar på .

Ta hand om dig, och håll ut. Det är värt allt kämpande.

Stor kram!

• Cia o krabaten

1. Hur länge visade gravtest positivt för er efter missfall?
    9v efter

2. Hur snabbt fick ni åter äl? Hur visste ni att ni fick äl? (Testar pos på äl-sticka pga grav-hormoner.)
    Ibland snabbt och ibland inte. Testade aldrig, men blev gravid snabbt en gång och en annan blödde jag i 6v och fick mensen i samband med det.

3. Hur snabbt fick ni åter mens?
    Snabbast-som vanlig cykel, längst var när jag blödde i 6v efter ett mf.

4. Är det någon som blivit gravid INNAN mensen hann komma åter? Har man äl innan första mensblödningen efter missfall?
    Ja tyvärr, fick nytt mf. Och "skäll" av läkaren.

5. Hur höll ni koll på äl efter missfall? (Med tanke på att befintliga gravhormoner ställer till testerna.)
    Det gjorde jag inte.
    Vi hade sex veckan runt Äl-när det var beräknat.

Har haft 4mf och Blivit gravid efter 1,2,3,resp 5mån.

Svar på tråden Kan någon hjälpa mig?!!!