• Apelsinen

När blev du gravid efter missfall?

Hej!

Skulle vilja höra era historier och sammanföra dem som en liten "tröst-lista" till oss som drabbats av missfall. Även om det är vanligt med tidiga missfall/missed abortions så är lika jobbigt ändå!

1. När fick du MF/MA?
    2. När blev du gravid igen?
    3. När föddes barnet/ska barnet födas?

Tusen tack!

• Svar på tråden När blev du gravid efter missfall?
  • Den nöjda

Jag har haft ett MA,dec-05.Upptäcktes i 12:e veckan, men fostret dog i 8:e veckan.Blev gravid efter 5 månader maj-06, men fick då ett MF.Dröjde 4 månader sedan blev jag gravid på nytt okt-06. Fick en pojke i juli-07.Gissa om jag var lycklig!!

Nu har jag haft ett nytt missfall i slutet på september.Blev gravid på första försöket, men fick missfall i v. 8. Dröjde en månad innan mensen kom tillbaka så nu är vi på banan igen.BIM 23 nov.Är helt och hållet inställd på fler missfall tyvärr.

• emma777

1. Haft tre missfall, sept-07, sept-08 och okt-08.
    2. Se ovan , dvs tog ett år första gången (pga en del komplikationer), direkt efter andra missfallet och sen en mens emellan (blev rekommenderade att vänta en mens) innan graviditet fyra. Men blev alltså gravid på första försöket de sista två gångerna.
    3. Fick en alldeles perfekt och underbar liten son i september i år.

• Joppalojna

1. haft 3 MF dec -07 i v.6, jan-08 i v. 6, feb -08 i v. 7
    2. Blev gravid direkt efter utan mens mellan.
    3. Blev gravid igen i mars -08 och den 13 nov föddes min lilla son, fullt frisk. Dock lite för tidigt!

• Bebislängtan82

Haft 3 MA. Feb -07, Augusti -07 och september -08

Blev gravid efter 4 mån och sedan efter 2:a missfallet tog det 1 år drygt. Nu har det gått över ett år sen 3:e och jag är inte gravid ännu

Är 2010 vårt år
Svar på tråden När blev du gravid efter missfall?