• TeeTee

Tvättar du dina bh-ar i maskin?

Har precis varit och investerat i två nya behåar. Jag vet att man bör tvätta dem för hand, men ... Hur gör ni på FL? Tvättar du dina behåar i maskin eller för hand? Om du tvättar i maskin hur undvikar du att de blir gråa?

Och hur många behåar är det vanligt att man har? Oavsett hur många jag har, så blir det alltid en eller två, som blir favoriter, och som får tjänstegöra tills dom är i princip utslitna.

• Svar på tråden Tvättar du dina bh-ar i maskin?
  • Shorona

Jag tvättar alltid mina bh'ar i maskinen. Har dom alltid i tvättnät också.
    Mina vita har aldrig blivit gråa, tvättar dom bara i vittvätt. Du har inte missfärgat vatten kanske?

Jag har 2 bh'ar som får tjänstgöra. Dels för att det är så satans dyrt för mig att köpa bh plus att jag har hemskt svårt att hitta i min storlek.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • tattoedbeauty

Jag tvättar mina i tvättpåse i maskin, 30 grader ull brukar jag välja. Tvättar med vitt om det är en vit bh, eller kulört om det är en färgad bh. Det blir varierat resultat på bh:n, beroende av kvalitén, den kan tappa formen efter ett tag.

Jag har ca 5 st bh:ar, skulle gärna vilja ha flera.

• Joico

Absolut inte, det är dom för dyra för. Det sliter ju som tusan!

• Eisa

Jag tvättar dem i maskinen och det sliter ingenting. De är alltid lika fina.

Jag har två stycken som jag gillar mest.

• nickefiki

Jag har två stycken. Svarta, för vita blir gråa. Jag tvättar dem i maskin.

• Pysselgalningen

Jag har flera stycken pga växande och minskande storlek på boobsen (har konstant varit gravid eller ammat de senaste 3 åren!) och jag tvättar alltid mina i maskin i tvättpåse på handtvättsprogrammet.

• rasajj

Jag tvattar i maskin, men torkar hangande, inte i tumlare. Tvattar vita med vittvatten, andra med kulortvatten. De blir inte graa.

Jag har tre som jag gillar just nu, det varierar lite.

• Champagne

Jag tvättar mina i tvättpåse på 40-60grader, och de är kritvita fortfarande.

• TeeTee

Hm... det kanske är tvättpåse jag behöver...

Svar på tråden Tvättar du dina bh-ar i maskin?