• Anonym (boxer)

Hur länge varar en "bag in box" (vin) hos Er?

Jag gillar vitt vin. Min man föredrar oftast rött. Vi köper ofta en bag med rött och en bag med vitt. Min tar slut snabbt tycker jag... Börjar så smått inse att jag kanske dricker för mycket?!
    Min man har alltid mycket mer kvar i sin låda (och nej det är inta han som tjuvdricker av min ) Min box varar ca 3 veckor. Då innefattar detta oftast en mindre middagsbjudning, dvs någon annan dricker 1-2 glas av min box.

Hur länge varar din bag in box?

• Svar på tråden Hur länge varar en "bag in box" (vin) hos Er?
  • Majsan70

Skulle vara typ hur länge som helst... Vi köper enbart flaskvin om vi inte skall ha många gäster. Bara maken som ev. tar ett glas vin härhemma.

• Anonym

Vi dricker väl kanske av det 2 dagar och sedan fryser vi in resten för att använda i matlagning, så då varar det ju länge =P

• Anonym

Jag tror att socialstyrelsen säger att kvinnor kan dricka 1,5 flaska vin i veckan utan att det påverkar hälsan i längden. I en vinlåda är det väl 4 flaskor vin. Så enligt socialstyrelsen skulle du kunna dricka 4,5 flaskor på 3 veckor.
    Sedan beror det ju naturligtvis på hur du dricker och om du mår dåligt av det.

Jag och min man delar en flaska vin fredag och lördag - ibland även en onsdagkväll - men vi dricker aldrig mera oftast mindre.

Ibland dricker vi inte ngt vin på flera veckor och jag har inte varit bakfull eller väldigt berusad på de senaste 20 åren.

• Anonym (boxer)
    Anonym skrev 2009-11-01 17:40:44 följande:
    Jag tror att socialstyrelsen säger att kvinnor kan dricka 1,5 flaska vin i veckan utan att det påverkar hälsan i längden. I en vinlåda är det väl 4 flaskor vin. Så enligt socialstyrelsen skulle du kunna dricka 4,5 flaskor på 3 veckor. Sedan beror det ju naturligtvis på hur du dricker och om du mår dåligt av det. Jag och min man delar en flaska vin fredag och lördag - ibland även en onsdagkväll - men vi dricker aldrig mera oftast mindre. Ibland dricker vi inte ngt vin på flera veckor och jag har inte varit bakfull eller väldigt berusad på de senaste 20 åren.
    Nej jag blir aldrig bakfull på det vin jag dicker. Däremot känner jag av det om jag tar mig ett glas eller tre en lördagkväll.

Egentligen tror jag att bag in boxen gör så att jag dricker mer. Det är så lätt att bara gå och ta sig ett eller två glas vin. Slurp liksom....
  • Anonym

Köper bara baginbox på sommaren, eftersom jag dricker på tok för mycket annars.
    Det är slut efter 3 kvällar om jag har den hemma...

Vi delar på en flaska nån gång då och då. Det räcker för oss!

• Anonym

Hemma hos oss räcker rödvinsboxen alltid längre än vitvinsboxen trots att vi bägge dricker ur båda.
    Det är lättare att dricka vitt vin, tycker i alla fall jag. När jag dricker rött vin så räcker ett glas till maten, när det är vitt blir det oftast två.

En box räcker en månad ungefär.

• LillenJag

Nej, jag skulle inte säga att du har problem om den håller i tre veckor.. det var ju ganska lång tid..

• Perry the Platypus

Vi brukar få slänga en del av boxen efter ett par månader, för då har den ju blivit för gammal. Således dricker vi väldigt lite och sällan.

Kan inte avgöra om du dricker för mycket, TS, men en varningssignal är kanske att din magkänsla säger dig att du dricker för mycket?

• Ljusa

Här måste den slängas för den blivit gammal :)

• Anonym

Jag har aldrig ens köpt en bag in box.
    Det enda vin som passerar mina läppar är typ i en rödvinssås

Svar på tråden Hur länge varar en "bag in box" (vin) hos Er?