• PappaMagnus

Sebastian ska bli filmstjärna på Statist.se

Hej, jag har lagt upp Sebastian på en hemsida för statister. Snart får han säkert vara med i en reklamfilm för Pampers :) Hörde av en kompis att hans dotter fick vara statist i Kommisionen. Finns det fler ställen man kan anmälla sitt barn till förutom www.statist.se?
    någon som vet?

• Svar på tråden Sebastian ska bli filmstjärna på Statist.se
  • Smilie

En fråga, varför anmäler man sitt barn till sånt här?
    För sin egen skull eler vad, detta är INGET påhop bara en fundering som
    jag hoppas att nån kan svara på

• PappaMagnus

Japp, för sin egen skull. Sebastian är ju bara 8 månader :) Tycker bara det skulle var jättekul om han fick vara statist. Spännande också att få vara med på en filminspelning.

• cookiemonster

Satt och bläddrade i Ellos katalogen häromdagen och sa till min sambo att vår son är ju så fin så han borde bli modell....hur går man tillväga då?

Sen frågar jag mig varför?
    Men det måste ju vara för att jag tycker jag har världens finaste och goaste kille som jag är såååå stolt över så jag vill visa upp honom för hela världen....egoistiskt kanske...ja det kanske det är. Men jag förstår Pappa Magnus som gör detta ha ha.

• Vill Bli Tre

*fniss* sååååå kul är inte filminspelningar!! o de e l¨åånga dagar för små barn

• pummsan

vill också vara lite ego och visa upp min vackra son, förstår inte det elaka med det så länge det inte går till överdrift, kanske skulle skriva in honom på statist .se också.... :)

• PappaMagnus

Vi fixar långa dagar! Sebastian tycker det är kul att prova på nya spännande saker att göra. Man kan ju inte gräva i sandlådan varje dag!

• bebben Elias mamma

Smilie: Bâde för sin egen skull och barnets tycker jag. Det är väl jättekul för barnet att ha foton eller filmer frân reklam och sânt där de har varit med sen nár de blir större.

Pappa Magnus: Man kan anmäla till modellagentur som även har barn. Där kan de fâ vara med i reklamfilmer och allt möjligt.

• tjötas

Om man vill att ens barn skall bli reklammodell så är det bara att kontakta lämplig modellagentur där ni bor. Reklammodell kallas alla "vanliga" människor. Min farmor är med i en agentur, jag var det som barn, min överviktiga mamma osv. Vanliga människor som används i vanliga annonser och kataloger.

Tänk på att en seriös agentur ALDRIG tar betalt för att ert barn skall vara med. Om de är intresserade tar det ett enkelt kort, och sen är barnet med på en karta/affisch eller i nån katalog (numera kanske också på nätet, vet inte). Om någon vill boka ert barn för ett jobb går de genom agenturen som ringer er. Det går givetvis alltid att tacka nej. Man får en liten peng vilket kan vara trevligt att sätta in på barnets sparkonto!

I debatten huruvida det är bra för barnet eller inte kan jag bara av personlig erfarenhet säga att det är roligt, och när jag var liten betydde pengarna en dockvagn jag inte kunde få av mamma och pappa osv. Min lillebror gick även en hel del visningar som barn (från 3-8 års ålder kanske). Han tjänade ihop tillräckligt för att köpa en liten, liten båt som han tuffade runt i på somrarna! Det är en kul erfarenhet!

Lägg dock ingen press på barnet att bli "proffs" när de blir äldre. Då kan det kanske gå illa!

• PappaMagnus

Tror att modellagenturer har fler "stora" jobb såsom blöjreklam, barnmat, POP kläder och liknande. Statist.se har nog fler men mindre jobb. Man kan ju snart inte visa en scen på ett cafe utan att det måste synas minst en barnvagn och ett skrikande barn.

• Sebbes mamma

Min son har nyligen blivit med som modell i stockholmsgruppen. Skickade bara in lite kort så hörde de av sig på en gång...

• idiotblondinen

Synd att jag bor i en liten byhåla på landet, min son borde ju absolut bli modell eftersom han faktiskt ÄR sötast i världen!

• sebbeman

Våran Sebastian skulle också passa som barnmodell, har haft den tanken att skicka in någon bild till en modellagentur....men det får inte bli för mycket press på honom....skulle bara hålla på så länge som han tycker det är roligt...

• Atikin65

Smilie:Som jag brukar svara i sådanna tråder:Varför går man på babysim,babyrytmik och liknande?För att bebisen har begärt det?Nej,för att man hoppas och tro att det är kul för bebisen och en själv...samma med barmodeller/skådisar.....det funkar överhuvudtaget inte om barnet inte är med på det.....
    Vill blir tre:Jodå, det ÄR kul med filminspelningar .men som med alla "hobbies" så är det väl olika hur kul man tycker det är?Vi har hållit på med det i ca 11 år och tycker det är fortfarande kul....Och det är inte nödvändigvis långa dagar...fredagens inspelning var avklarad på 2 timmar....

• Maddan

Måste tacka för tipset här att anmäla sitt barn på statist Jag gjorde det för en vecka sedan och igår ringde de från Sveriges television och ville ha med både mig och Emma Ska på inspelning i kväll redan.....ska bli såååå kul

Svar på tråden Sebastian ska bli filmstjärna på Statist.se