• Anonym

Äta kakan/ha den kvar?

Många säger om otrohet att "man kan inte äta kakan och ha den kvar". Menar man då att alla egentligen vill äta kakan (ha sex med andra) eftersom kakor ju oftast är nåt gott?

Jag undrar alltså om det är många som kan se en viss njutning i att t ex ha sex med andra, men som "stålsätter sig" och låter bli eftersom deras partner förbjuder det? Eller är de flesta som håller sig trogna också helt ointresserade av att vänstra?

Jag har alltid velat ha andra än min partner, men har alltid avstått, alltid slagit bort tanken osv. Jag har tänkt att alla har det så, men det slår mig att de flesta kanske inte ens VILL vara med andra?

• Svar på tråden Äta kakan/ha den kvar?
  • Anonym (Vill, men tvekar)
    Anonym skrev 2009-11-01 18:31:20 följande:
    Många säger om otrohet att "man kan inte äta kakan och ha den kvar". Menar man då att alla egentligen vill äta kakan (ha sex med andra) eftersom kakor ju oftast är nåt gott? Jag undrar alltså om det är många som kan se en viss njutning i att t ex ha sex med andra, men som "stålsätter sig" och låter bli eftersom deras partner förbjuder det? Eller är de flesta som håller sig trogna också helt ointresserade av att vänstra? Jag har alltid velat ha andra än min partner, men har alltid avstått, alltid slagit bort tanken osv. Jag har tänkt att alla har det så, men det slår mig att de flesta kanske inte ens VILL vara med andra?
    Kan tänka mig att väldigt många skulle vilja ha sex med andra om det var ok för partnern. Jag skulle vilja men är osäker pga att det är en ny situation där man inte vet vilka (oönskade) känslor som kan framträda.
  • Kärleksknop

Jag har inga problem att se hur andra män kan vara attraktiva bara för att jag är väldigt kär i min man. Men sex brukar vara rätt dåligt i början, det krävs lite inkörstid, och risken att få sjukdomar finns ju, så jag skulle inte vilja ligga med alla som attraherar mig för det.

• Anonym

Jag tror att många faktiskt inte vill ha sex med andra, monogama helt enkelt.

Jag däremot fungerar inte så och jag har ingen som helt vilja av att ingå sådana dealar. Jag gillar kakor och avögr själv vilka jag vill äta...

• rlevitte

Jag hör till skaran som inte nödvändigtvis håller sig till en.

Gällande uttrycket som startinlägget nämner så känns det egentligen rätt obegripligt i min värld. En kaka är ändå något ändligt, något man äter av och efter ett tag tar kakan slut... och om man ändå ska ta parallellen till kärlekslivet, innebär trohet att man låter bli kakan alls, inte ens en smula? Eller skulle just det vara en kaka som räcker i det oändliga? Liknelsen haltar på så himla många vis...

I min värld är känslan kärlek oändlig, gränslös. Den finns så det räcker till alla den berör. Mina kärlek till en blir inte mindre för att jag riktar kärlek även till andra.

Men ska man ändå prata om kakor så:
    "om har två kakor kan man äta båda" (klassiskt citat, inte mitt)

Mvh,
    Richard

• Anonym

Är det nån som VILL vara med andra men som ändå tycker att monogami är det rätta?

• Anonym (Flörtar)

Hej.
    Jag är sambo sen nio år tillbaka. Men jag tänker ofta på andra och gillar att flörta med killar som jag tex jobbat med. Jag blir lätt attraherad av andra och kan bli sugen på att "leka av mig". Men så vet jag att man inte "får" när man har kille.
    Jag tycker det här är frustrerande...jag är nog en sån som både vill äta kakan och ändå ha det kvar.
    Men jag önskar att jag var en sån som bara hade ögon för min sambo.

• rlevitte
    Anonym skrev 2009-11-02 21:20:40 följande:
    Är det nån som VILL vara med andra men som ändå tycker att monogami är det rätta?
    Om man läser en del trådar i otrohets-forumet så skulle man kunna tro det...

Mvh,
    Richard ( kan inte påstå att jag förstår )
  • Anonym

Anonym (Flörtar) skrev 2009-11-05 09:54:00 följande:

Hej. Jag är sambo sen nio år tillbaka. Men jag tänker ofta på andra och gillar att flörta med killar som jag tex jobbat med. Jag blir lätt attraherad av andra och kan bli sugen på att "leka av mig". Men så vet jag att man inte "får" när man har kille. Jag tycker det här är frustrerande...jag är nog en sån som både vill äta kakan och ändå ha det kvar. Men jag önskar att jag var en sån som bara hade ögon för min sambo.
    Varför låter du det vara något du inte får? Det är ändå något ni kommit överens om (och det krävs att ni båda är överens om era regler).
  • Anonym

jag har svårt att tro att människan är gjord för att bara vara med 1, när det finns så många godningar där ute

nää, men allvarligt. jag är gift, har barn osv osv... jag känner en grym lust ibland att bara ragga upp en kille o ha galen sex o sen är det bra!
    jag är ju nöjd med det liv jag har... även om det absolut skulle kunna vara bättre på flera sätt, men jag orkar inte ge mej ut o leta efter "den rätta".... detta är det "rätta" för mej, som det känns nu..., men sen känner jag stor dragning till vissa jag träffar.

jag älskar att vara ute på ex krogen o ragga o dansa m.m...

men jag går aldrig så långt till att ha sex med ngn annan, det skulle kännas fel mot min man.... men oj, va jag vill ibland!

Svar på tråden Äta kakan/ha den kvar?