Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

    Vi som fick barn 09 och vill ha syskon tätt tråd 3!

    Hej, jag är ny här.. Har en son född maj 07 & en son född Mars 09.. Slutade amma runt 7månader, 1 nov.. ingen mens än. Sist fick jag tillbaka den efter ca 19 dagar, så än är det ca 1vecka kvar om man ska tro att det tar lika lång tid igen.

    Men hoppas på att mensen kommer snart, då vet man att kroppen är "tillbaks" för nu är man lika som när man ammade, man vet ingenting om nånting.. =)

    Vet inte ens om äl inträffar nu mellan amningsstopp och första mensen efter fl... iof har jag fått mer sekret efter jag sluta amma än innan.. Å sist när vi plussa så såg jag äl sekret.. men det kanske inte är någon garanti varje gång man har äl?!

    Jag hoppas iaf på mens, för vem vet om man får en positiv överraskning

    (jag kan erkänna att efter 2.a barnet så kom längtan Ännu fortare efter en till bebis, E ja Galen??? jag har ju en redan liksom.. haha =) ) hur ska detta sluta

  • PåvägMotSyskon

    Gyöngyöm81: Tack så mycket
    Det stämmer nog det du säger om att man vet mer o mer vad man har att vänta, både vid graviditet (sparkar, alla besöken man är på under väntans tider) sen är ju tiden på bb oslagbart... när man kämpat en tid med födandet och får sig sitt livs överraskning (könet) och en underbar gåva/mirakel.. inte vilken bebis som helst.. utan den bebis man kämpat och utstått en hel del för under graviditeten & förlossningen

    nu blev jag djup, men det är nog så.. Längtar som en riktig TOOOOK på min mens.

    Härmed efterlyster jag den och välkommnar den med E----------ÖPPNA ARMAR-------3

    Då vet man att det är grönt o köra... (är det säkert nu med, men med den så vet man när man möjligen har äl och kan utgå sen från en bim.)

  • PåvägMotSyskon

    gyöngyäm81: PåvägMotSyskon: man känner sig säkrare på att kroppen är igång efter att man fått första mensen efter fl. Å andra sidan (vill inte vara glädjedödare, bara upplyser) kan hela menscykeln ha rubbats om man säger så. Så efter 2-3 menscyklar kan man lista ut ungefär när man har ägglossning, innan dess så gissar man sig fram ändå, om man har otur (som jag).
    Förra gången väntade jag ut min första mens och bestämde mig (oss) att skaffa ett till barn så vi körde på utan att veta om äl osv. Min cykel blev tydligen mycket längre än innan (ca 44 dagar vs 27-28 dagar) men jag blev otålig så vi körde på som vanligt (eller lite extra också) och det gav resultat-en vacker liten tös!
    Men nu vet jag varken in eller ut.

    ja, man känner sig definitivt mer redo, kroppsligt o allt de där om mensen är här, då kan man köra på å mysa på ett tag, nu har man ingen koll alls när mensen är och OM man har äl innan första mensen, o isf när, 14 dagar efter amningsstoppet, eller 14 dagar innan mensen som kommer när efter 3v eller 3mån eller längre? därför längtar jag SÅ tills mensen. Så även om den rubbats, så är de skönt, för då e allt igång.

    som du skriver, bara man fått 1.a mensen så e de iaf äl inom en tidsram då man kan mysa på.. nu e man o virrar i mörkret o vet ingenting.

    Ammar du nått nu, eller inväntar du med mens? (har lite dålig koll)

    Jag äter omega3 b-vitamin från Natures. Ett fantastiskt företag som är i göteborg. Naturliga produkter utan varken, bekämpningsmedel, besprutning, färgämnen, eller några som helst onödiga ämnen i. Vill du (ni) veta mer kika på min blogg.

    SRTD.BLOGG.SE

  • PåvägMotSyskon

    bumbi 84 skrev 2009-11-14 21:23:29 följande:


    välkommen Jag har också en 07 &09 och jag längtade direkt efter en till. det är ju så mys och om det går vägen kommer nästa i Juli
    ja det är jättemysigt med dem små =) Jaha, kul att du har lika gamla barn =) när är de födda?
  • PåvägMotSyskon
    Gyöngyöm81 skrev 2009-11-16 09:38:24 följande:
    [citat]
    PåvägMotSyskon: Du frågade om jag ammar och svaret är ja. Jag har dragit ner på det ganska mycket så nu ammar jag bara morgon, kväll och 2-3(-4!) ggr per natt! Förra gången var sonen 7 månader när jag fick mensen (som sagt förut ) o då ammade jag honom 4 ggr på dagen och 1-2 ggr på natten. Det är samma som tösen får nu...ändå händer det inget (alltså ingen tant). Sen i fredags har jag haft rätt ont i magen, både molvärk och mensvärk, typ (för mig är det skillnad på dem) och ibland när jag sätter mig så "fladdrar det" mystiskt till i mitten på magens nedre del, för att inte tala om att jag fryser som bara den, trots att luftvärmepumpen blåser 24 grader! Det känns som om jag var dålig i magen men jag är inte det, har inte ätit konstigt och är inte ens förkyld, och när jag är trött eller törstig eller hungrig mår jag lite lite illa. Kan det verkligen vara så här dumt precis innan mensen??Det har jag inte upplevt förra gången! Å andra sidan började det så här innan jag plussade med Erik. Jag är säkert skengravid för första gången i mitt liv. ;-( Jag vill bara gråta!

    ah okej, ja men känner du igen symptomen sen förut så kanske det inte är så att du är skengravid, men de kan säkert lättbli så om man vill för mycket och innan man vet hur ÄL är innan mensen är igång..

    När är din bim, så du kan testa dig??

    Det låter otroligt om den blåser 24grader.. vet när vi hade den på så va de ju varmt då, man va glad när den visa 22grader inne... när vi la i ved i pannan (som vi fått klart för nån månad sen) så stod de hela 25 grader 1 gång, å de va varmt kan jag lova =) så nått mystiskt är de allt me din mage =)

    Nu va de längesen jag hade mens, så jag har nästan glömt hur den startar, me symptom (haha) men hag tror jag hade mensvärk i nedre magdelen.. åså PANG så e de blod.

    Nu är det 18 dagar sen jag ammade (1nov sista dagen på 1 sida) och sist kom den efter 19 dagar.. JAG HOPPPAS SÅ ATT DEN KOMMER SNART.. vill inte vänta massa månader, då man så gärna vill..
  • PåvägMotSyskon
    klo skrev 2009-11-16 15:10:13 följande:
    Jo det kanske är löjligt, men jag ger mensen ett par dagar till på sig att komma. Är så tråkigt om det blir negativt och sen bara gå och vänta in mensen, känns bättre att vänta lite till, så kanske det faktiskt är ett plus?Låter väl helt vrickat, men sån är jag.. ;)
    det du säger är inte alls vrickat. jag väntade med båda mina säner (speciellt första tror jag de va.. o ja väntade kanske 10?? dagar eller längre för att va säker på att mensen inte kom, för e ja gravid så märks ju de OM ja väntar och mensen inte kommer så kommer ju plusset mer tydligt.. än å slösa test om de blir minus fast man e gravid. Samt, om de e minus, så har du väntat o då borde mensen komma rätt snart.. så slipper du vänta så länge =)
  • PåvägMotSyskon

    Haha =) Ja önskar mig en lite flicka nästa gång de blir bebis =)

    har 2 prinsar redan..

    men som bumbi 84, givetvis är man lika glad över vilket som o att de e friskt.

    men självklart så önskar man sig de andra så man får se hur de andra könet skulle likna oss =)

  • PåvägMotSyskon

    Grattis KLO =) FÖrstod att de va en bebis därinne hihi =)

    SJälv väntar ja in mensen.. e på dag 25 nu (torsdagen)

    Fick tillbaka den förra gången på dag 19, så då blir man frustrerad o undrar när kroppen tänkt att den ska återkomma... tant röd som man enda gången i livet vill ha den

    så nu får ni ropa på den åt mig =) IOF ammar jag ju inte, å vi myser utan skydd..?

    enklast vore om mensen kom, då kunde man börja räkna dagar hit o dit från mens bla bla ni vet.. :P nu vet man inte mycket.,.. HMM

    Natti!!

    Å lycka till ni som väntar

  • PåvägMotSyskon

    Hej igen alla! Jag skrev nyss ett inlägg på graviditetssymptom då jag inte vet riktigt under vilken kategori de tillhör.

    Men var på toa nyss och då till min förvåning märkte jag blodslem.. (även om jag kände att de va slem som va där.. så vet man ju inget mer än så)

    torkade mig, men de va ingen färg alls.

    Vi myste i lördags, som är 6 dagar sedan, kan de va så att blödningen inte kommit igång ännu? har inge ont i magen alls.. å ja brukar väl känna nått??

    Om de inte e mens på gång, vad kan det vara då? de ja vet e 1. äl släppte. 2. nidis.

    nån mer som vet vad de kan vara??

Svar på tråden Vi som fick barn 09 och vill ha syskon tätt tråd 3!