Inlägg från: Anatha |Visa alla inlägg
  • Anatha

Cannabis

Jag skulle inte tycka att det var så mycket värre än att de hade supit. Jag skulle dock tycka att de är för unga för både alkohol och cannabis. Men samtidigt fatta att de inte kommer att avstå, jag gjorde det inte själv i den åldern.

• Anatha
    Ceciliaaa skrev 2009-11-01 23:26:22 följande:
    Men har själv inte varit någon ängel när jag var i den åldernoch jag vet själv hur man kan tänka då.Men jag hade försökt prata med min tonåring och förklaratatt det är faktiskt inte bra och man dras automatisktin i "dåligt umgänge" och i vissa fall leder det faktiskt till attman provar andra droger också. Svårt att säga faktiskt..
    Ja jag hade nog oroat mig mer i vilka kretsar mitt barn hängde i och vad det var för folk som langade än det faktum att de hade testat. Sen är det en gräns man har passerat som jag tycker är längre bort om man provat olagliga substanser.

Mitt prat med barnet hade också varit mycket allvarligare vid bruk av drog än av alkohol även om jag som sagt inte egentligen tycker att ruset av cannabis är värre än det av alkohol för dem så att säga.
  • Anatha
    Lockpojken420 skrev 2009-11-01 23:28:07 följande:
    ah, tack för svar. personligen skulle jag bli mer oroad om min son hade rökt cannabis just för att man måste röra sig i (ibland) tungt kriminella kretsar för att få tag på det. Utöver det skulle jag nog inte bli alltför arg då jag testat det själv och vet att alkohol är betydligt mycket farligare.
    Ha ha vi tänkte ungefär samma Ja jag har då aldrig sett någon som ska slåss på cannabis men det ser man ju rätt ofta på alkohol. Det kan ju också vara rätt oskyldigt att de blivit erbjudna att köpa i skolan?
  • Anatha
    Lockpojken420 skrev 2009-11-01 23:34:13 följande:
    Aldrig tänkt över att ens barn skulle kunna köpa direkt i skolan. men sådant skulle väll iofs lärare märka
    Det tror jag inte. Nu gick jag iof i en rätt stor gymnasieskola men där kunde man köpa röka på rasterna så vitt ryktet gick i alla fall. Själv var jag aldrig intresserad även om jag testade någon gång som ung.

Angående att prova knark och sen fastna. Så känner jag rätt många som har både provat och brukat lite men jag känner ingen som knarkar i "vuxen" ålder eller som har gått ner sig eller blivit beroende. Då ser jag fler vänner som är i riskzonen att gilla fredagsölen lite för mycket.
Svar på tråden Cannabis