Inlägg från: Lockpojken420 |Visa alla inlägg
  • Lockpojken420

Cannabis

Hej.

Vad anser ni om Cannabis? och hur skulle ni reagera ifall ni fick reda på att eran 14-16 årige son/dotter hadde brukat cannabis?

personligen är jag ganska liberal då jag har ganska stor erfarenhet ifrån min ungdom.

• Svar på tråden Cannabis
  • Lockpojken420
    Anatha skrev 2009-11-01 23:24:37 följande:
    Jag skulle inte tycka att det var så mycket värre än att de hade supit. Jag skulle dock tycka att de är för unga för både alkohol och cannabis. Men samtidigt fatta att de inte kommer att avstå, jag gjorde det inte själv i den åldern.
    ah, tack för svar. personligen skulle jag bli mer oroad om min son hade rökt cannabis just för att man måste röra sig i (ibland) tungt kriminella kretsar för att få tag på det. Utöver det skulle jag nog inte bli alltför arg då jag testat det själv och vet att alkohol är betydligt mycket farligare.
  • Lockpojken420
    Pruttiluskan skrev 2009-11-01 23:27:27 följande:
    Ärligt så hade min dotter fått åka in på hem om hon skulle prova de! Själv har jag aldrig testat, men sett hur folk blir då de först testat de ena & sedan de andra osv!
    nå det där var att dra alla över en kam. när jag var ung var vi 5 killar i ett "rökargäng" ingen av oss lever misslyckade liv och vi provade aldrig något annat än cannabis.
  • Lockpojken420
    Anatha skrev 2009-11-01 23:31:32 följande:
    Ha ha vi tänkte ungefär samma Ja jag har då aldrig sett någon som ska slåss på cannabis men det ser man ju rätt ofta på alkohol. Det kan ju också vara rätt oskyldigt att de blivit erbjudna att köpa i skolan?
    ja det där med att röka och slåss går ju inte riktigt ihop.

Aldrig tänkt över att ens barn skulle kunna köpa direkt i skolan. men sådant skulle väll iofs lärare märka
  • Lockpojken420
    Pruttiluskan skrev 2009-11-01 23:33:40 följande:
    Vet att jag är känslig, men har själv inga föräldrar så... Har varit tillsammans med en "pundare" en gång i livet som drog iväg & "glömde" förlovningsringen på jobbet osv.... vi bodde 25 mil ifrån varandra så visste inte att han var sån från början, utan kom fram senare, tyvär! Ärligt så klarar jag inte av människor som håller på med sån skit, mina ögon blir svarta! =(
    är du säker på att han bara rökte då? inga andra droger med i bilden? jag avskyr själv tyngre droger och folk som håller på med det.
  • Lockpojken420
    Anatha skrev 2009-11-01 23:38:38 följande:
    Själv var jag aldrig intresserad även om jag testade någon gång som ung. Angående att prova knark och sen fastna. Så känner jag rätt många som har både provat och brukat lite men jag känner ingen som knarkar i "vuxen" ålder eller som har gått ner sig eller blivit beroende. Då ser jag fler vänner som är i riskzonen att gilla fredagsölen lite för mycket.
    där sa du en del sanningens ord
Svar på tråden Cannabis