Inlägg från: krillen |Visa alla inlägg
  • krillen

Cannabis

Pruttiluskan skrev 2009-11-01 23:33:40 följande:
    Vet att jag är känslig, men har själv inga föräldrar så...Har varit tillsammans med en "pundare" en gång i livet som drog iväg & "glömde" förlovningsringen på jobbet osv.... vi bodde 25 mil ifrån varandra så visste inte att han var sån från början, utan kom fram senare, tyvär!Ärligt så klarar jag inte av människor som håller på med sån skit, mina ögon blir svarta! =(
    Vilka droger missbrukade han? Och hur kan du vara säker på att det var drogerna som fick honom att handla som han gjorde? Det finns många idioter där ute.

Jag menar bara att det är enkelt att säga "såhär är det", bara för att man är medveten om en utav de möjliga aspekterna... jag menar, skulle t.ex. en cannabisrökare på något sätt vara värre än en alkoholdrickare(måttligt bruk)? Eller en tobaksrökare?

Om vi säger såhär, jag har ett par personer i min släkt som haft problem med alkohol, jag har stött på problem på krogen utav berusade människor, min farbror tog sitt liv efter en tids alkoholproblem när jag var yngre, min farmors bror hängde sig i garaget efter en tids alkoholproblem, hans 15åriga son hittade honom på morgonen... "Ärligt talat så klarar jag inte av människor som håller på med sån skit, mina ögon blir svarta!"

Jag skulle inte kunna umgås med folk om detta var min sanning, men jag gör det inte eftersom jag vet att alla är olika och jag kan inte dra alla över en kam... de flesta svenskarna dricker alkohol, en drog som ur alla synpunkter är värre än cannabis och många andra, i Sverige, illegala droger.

Ärligt talat, du klarar inte av idioter som håller på som din f.d pojkvän, det gör inte jag heller. Drogbrukare eller ej :)
Svar på tråden Cannabis