• Ananaspaj

Pigluxation igen..

Hej.
    Min dotter är två år och jag råkade dra hennes armbåge ur led. Det var arm nr två, det har hänt en gång förut på dagis men med andra armen.
    Den gången vred doktorn tillbaka armen och hon blev som vanligt.
    Denna gången lyckades hon själv men har fortfarande ont..
    Det hände i lördags vid tvåtiden, nu är det måndag morgon/förmiddag och hon vill fortfarande inte riktigt använda armen.

Hon rör den men väljer att inte använda den...hon stannar hemma från dagis idag för att vila.

Det jag undrar är, är det vanligt att de har ont så länge? Dr ville inte röntga för hon verkade ok när vi var där i lördags kväll.

Försökte ringa sjukvårdsupplysningen men jag tycker den nya 1177 är så "mesig", de har inga svar. De bara säger, ja om du är orolig så får du åka in....
    Hade velat ringa till akuten där vi var i lördags men man kan inte ringa dit!

Vad hade ni gjort?
    Det verkar inte som hon har ont hela tiden men som sagt drar sig för att använda den. Kan röra den och kan gripa och hålla...

Hjälp?

• Svar på tråden Pigluxation igen..
  • ElinOlsson

Kan du ringa akuten igen? Eller ditt vc? Akuten borde ju kunna lotsa dig till rätt avdelning dit du kan ringa för råd.

Lycka till!

• Pretty Banana

Men då sitter kanske inte armen rätt ändå. Jag tycker du ska åka in, det är onödigt att din dotter går och har ont om man kan göra något åt det.

• Pretty Banana

Pretty Banana skrev 2009-11-02 09:15:31 följande:

Men då sitter kanske inte armen rätt ändå. Jag tycker du ska åka in, det är onödigt att din dotter går och har ont om man kan göra något åt det.
    Ursäkta, jag läste för fort och missade att en läkare redan tittat på henne. Kan du inte ringa direkt till barnmottagningen, så att du får prata med någon person som är mer kunnig på det området än vad 1177 är?
  • Ananaspaj

Tyvärr kan man inte ringa till barnakuten...Provade ringa växeln och få bli kopplad men de sa att man kan inte ringa dit. Du får ringa 1177 eller åka dit igen. Jag ville ju bara ha ett råd från dem som har henne inskriven och som kan läsa hennes journal...Inget skoj att sitta där i flera timmar för att ev få höra att det inget är.
    Ringer jag 1177 så vet de inget utan bara säger åk in om du känner dig orolig...

Nu är hon på dagis igen men hon säger aj aj när vi klär på henne, hon väljer inte att använda den armen i första hand men kan använda den litegrann, hon verkar lite svag i armen...

Vi får väl låta det gå ett par dagar till kanske. I morgon ska jag nämligen in och operera en fot själv så det blir mycket på en gång..

Svar på tråden Pigluxation igen..