Har inte fsk skyldighet att ha utvecklingssamtal och liknande?
Min son började på en ny förskola i jan förra året då vi flyttade. Han trivs kanon men jag och sambon är desto mer besvikna. Sen han började för knappt 1 år sedan har vi inte haft ett enda utvecklingssamtal utan vi fick en lapp där det var slarvigt nedskrivet några punkter om vår sons utveckling och hur det går. En enda föräldrarträff har det varit då vi föräldrar tillsammans med barnen hade olika aktiviteter, fikade och käkade korv. Mkt trevligt men ingen genomgång av verksamheten, vad de gör, hur det går osv. Är inte förskolan skyldig att ha detta?
Nu till jul ska de endast ha luciafirande med barnen, inga föräldrar får vara med! Jag känner mig så besviken. Jag som förälder vill ju gärna vara med och se barnen lussa. Dessutom har de plockat bort alla enskilda kort på barnen som tas varje höst. När jag frågade en personal om detta så var hennes svar: "Ja men de blir ju ändå inte bra på korten." Denna brist på samarbete och medbestämmane av oss föräldrar är inget vi är vana vid då förskolepersonalen på vår sons förra förskola engagerade oss föräldrar i verksamheten. Deras filosofi var att de var på förskolan för våra barns skull och jobbade genom oss föräldrar.