Inlägg från: Klunsen111 |Visa alla inlägg
  • Klunsen111

Heja Max!! Kämpa på nu och håll bacillerna borta!!

Idag var Harry på återbesök. Jag blev sjuk igår kväll och kunde inte följa med. Det kändes skitjobbigt!! Det är ju jag som varit med alla gångerna hos läkaren. Men pappan gjorde det jättebra så jag hade inte behövt tänka på det. En myttig erfarenhet för oss båda!!

Harr hade ett litet läckage vid aortabågen men det var ingen som helst fara. Han skulle få Pulmicort att andas in varje dag mot allt slem och kräkningarna som kommer och går. När han är hostig ska han även ha Airomir. Någon som känner till detta? Brukar det gå bra att ge dem?? Pulimcort har ju både min systern och min pappa så den känner jag till lite. Medicinerna är beställda och kommer på onsdag.

De var helt klart imponerade över vad Harry hade lärt sig sen sist!! Han är ju aktiv hela tiden!! Stolta föräldrar har han!!

• Klunsen111

Jag mådde också skitdåligt när allt var över. Man lever bara för dagen och oroar sig så hela tiden så efter op. var jag helt tom och orkeslös. Det är nog väldigt vanligt.

• Klunsen111

Här har jag haft influensan. Svin eller inte - det är frågan. Är inte frisk men har mindre feber. Sock en riktigt besvärlig hosta, ont i bihålorna och örat. Nu har Harry fått feber idag. Mellan 39 och 40 hela dagen. Har fått rumpepiller. Han har andats Airomir och Pulmicort. Han sover i vagnen i viloläge för att komma upp lite sittande. Har ätit ca 220ml Minimax sammanlagt och druckit lite vatten och saft. Någon som kan tipsa om nåt annat?? Är väldigt orolig för det där att Svininfluensan är så farlig om den sätter sig på lungorna. Bevisligen är ju inte hans lungor så starka:( USCH VAD JOBBIGT!!!

Theesi: Jag tycker såå synd om er!!

• Klunsen111

Jag ringde Barnakuten då jag hade kvar numret dit på infobroshyren från Kardiologteamet. Pratade med en helt underbar människa som räknade ut att Harry kunde få en hel stolpilla Alvedon och en halv Ipren samtidigt var sjätte timme så hjälpte det bättre. Och det har det gjort. Men kl 6 gnydde han och då var han kokhet!! 40,5 ! Jag tog av honom den svettiga pyamasen och torkade av honom med ljummet vatten på en mjuk trasa över hela kroppen. Sen fick han dosen febernedsättande och sen åt han faktiskt 120ml Minimax blandat med 20ml vatten. ( Jag har märkt att han nästan inte kräker upp Minimaxen om man späder den lite)

Sen sov han gott och han sover ännu. Får se under dagen hur det artar sig. Jag skulle behöva gå till doktorn med min hosta. Har nog hostat sönder något i axeln för jag kan knappt röra armen. Eller är det ngn konstig nackspärr...

Harry vill bara dricka vatten och Minimax och så länge han tar Minimaxen är väl det ok?

• Klunsen111

HÄRLIGT MAX!!

Fy vad jobbigt återigen theesi!!

Harry har legat på sjukhus. Det var lunginflammation. Nu mår han bra och är hemma men är inte helt frisk ännu. Tur att jag stod på mig att det var något mer än förkylning!!

• Klunsen111

Harry hämtar sig fint från lunginflammationen. Han andas i sin "anka" och det går jättebra. Har kommit igång med lite mängder i maten också så det här blir nog inte så långvarit, hoppas jag.

• Klunsen111

Ogi: Jag kände precis som ni när vår kille väntade på operationen. Skitjobbigt!! Men nu har vi en pigg, välmående fjortonmånaders gosse som bara njuter av livet!! Härda ut även om det är jobbigt - och stå på er gentemot sjukvården. Barn ska inte behöva lida i onödan. Åk in akut så ni får hjälp. Det kan ju vara så enkelt att han behöver större dos Impugan eller så.

Svar på tråden HJÄRTEBARN