• theesi

HJÄRTEBARN

Till er andra med enkammarbarn.

En anhörig fråga en knepig fråga igår som jag inte kunde svara på.

Har våra barn också ett över och undertryck, eller har dom bara ett tryck i hjärtat. Jag är inte så hajj på det där med över och undertryck heller. så nån får gärna förklara! :)

• theesi

Alltså nu hänger jag inte med.. NÄR får man bara vara en förälder?? PÅ avdelning, Iva, Sövning inför operation, alltså.. Får man bara vara en hela tiden??

• theesi

DET ÄR SÅ ORÄTTVIST!

Vincent är sjuk igen och det är bara drygt en vecka kvar innan vi ska åka till Lund för tcpc. Jag blir så ledsen, nu kommer vi kanske inte få åka. Skulle det vara kilopris på snor så skulle han bli rik. jag förstår inte hur det kan vara så här orättvist! Jag vill inte vänta längre, Vincent orkar snart inget. Kan inte röra sig mycket innan han blir blå och mycket anfådd.. Han orkar nästan ingenting längre. Det finns ingen Gud!

• theesi

Vincent känns lite bättre idag och Jag hoppas att han hinner bli frisk innan mitten på veckan så att det känns extra bra att åka iväg på söndag. Skit det börja närma sig nu och jag har inte packat nånting och på fredag ska vi iväg och köpa en ny bil. hehe

Hoppas Hoppas vi får åka på söndag!

• theesi

Kaisa Kavat skrev 2009-11-09 16:13:47 följande:

Hej hej på Er!Har just fått reda på att det kommer bli operation av min lilla tjejs hjärta i Göteborg. Vet inte när men hon står i kön. Ärligt talat så trodde jag inte det skulle behövas. Hon har några hål i hjärtat som sitter illa till och måste täppas igen. Eftersom lilltjejen inte är påverkad av sitt hjärtfel det minsta känns det hela jättekontstigt. Hur blir det med oss föräldrar. Måste vi ta ut vård av barn eller blir vi sjukskrivna? Får vi bo med henne efter operationen? Vad gör man under operationen, sitta o vänta måste vara fruktansvärt?Behöver bara lite pepp för det känns inget roligt. Kaisa
    Ni får tfp för tiden på sjukhus och även hemmavård, Man får bo med barnen på avdelningen men inte på IVA, finns särskilda boenden som man får bo på också, tex ronald mcdonald. Under operationen är det bra om man har något att göra och inte bara sitta och vänta, kanske gå på stan eller något annat man tycker om.
  • theesi

Varför är livet så orättvist??

Vi får inte åka på söndag. Det blir ingen operation i November överhuvudtaget!

Jag vill bara gråta, när är det vår tur?? :(

• theesi

Mamma ET skrev 2009-11-17 10:04:54 följande:

Hej igen!Nu ringde kirurgen från Lund och sa att L ska ev opereras på Torsdag alltså nu på torsdag fy vad nervös jag är nu.Men det var inte 100% säkert men kanske, visste att det skulle bli snart men såååå snart.Vi åker ner idag, undersökning imorgon och ev, op på torsdag.Ni som gjort glennop hur länge fick ni vara på sjukhuset???
    ungefär två veckor, minns inte det var så länge sen.. men det var inte mer än 14dagar iaf.. skulle tippa på att det var 11-13 dagar
  • theesi

drömde inatt att operationen skulle bli flyttad igen. Jag har tappat hoppet om en operation, just nu känner jag att jag inte bryr mig om vi måste sitta i Lund på julafton bara Vincent får bli frisk! Jag vill inte det här.

• theesi

Vincent har inte haft nått snor nu sen igår. och jag hoppas det håller sig borta så att jag kan ringa Lund imorn och be om en snabb tid.

Jag har slutat hoppas. Det finns liksom inget att hoppas över. Förlåt allihop att jag låter så nere, men jag har liksom ingen glädje kvar över att han ska opereras och blir frisk, tycker mest det medfört en massa beskymmer och problem.

Hoppas iaf på en tid i början av december!

Svar på tråden HJÄRTEBARN