• mammi85

HJÄRTEBARN

har en fråga angående att göra hål i örat på min dotter! jag har läst att man som hjärtebarn ska vara försiktig med att göra percing och sånt men gäller detta även att göra hå i örat! min dotter är frisk från sitt hjärtfel dvs hennes funktion är bra men hon får fortfarande 2 medeciner för att äkaren tyckte att vi bör ta bort dom sakta med skert , jag funderar på att göra hål i hennes ögon men henens läkare e ledig . har ni nån erfarenhet???

• mammi85

hål i hennes öron skulle det va inte ögon hehe !! flummigt man skriver när man har barn som busar här!

• mammi85

jag har bestämt att inte ha hål nu , väntar tills jag prata med hennes läkare och när våren kommer, tänker på att mösan måste ju på nu på vintern och det kan vara jobbogt om man tar hål nu , så jag väntar , tack för svaren!

• mammi85

har en annan fråga , just nu när allting har lagt sig så mår jag inte så bra som jag trodde, jag är oftas väldigt känsligt och drömmer mardrömmar som handlar om mitt dotter , allt med hennes hjärtoperation har satt sina djupa spår ! har ni oxå upplevt detta, att när allting har lagt sig då e det som en bomb som kommer ner! jag får oxå skuldkänslor när jag tex skriker åt dotter när hon inte ska göra vissa grejer!

• mammi85

det är på nåt sätt skönt att veta att jag inte är den enda som känner så , fast de e tråkigt att vi behöver kännas så , men man vet att man inte rä ensam! Idag tex satt jag och tänkte när dom skulle söva min dotter , hon grät hysterisk och pappa gick med henne in , jag kunnde inte , jag satt och grät och skakade , en sjuksköterska kramade mig och jag bara satt där och var bort! FAN FAN FAN , !!! Nu mår min dotter bra men man är så rädd hela tiden , kan aldrig slappna av! men jag får mycket stöd genom denna tråd, att läsa att andra har samma problem gör att man inte känner sig ensam! tack alla underbara hjärtsmammor!

• mammi85

det är på nåt sätt skönt att veta att jag inte är den enda som känner så , fast de e tråkigt att vi behöver kännas så , men man vet att man inte rä ensam! Idag tex satt jag och tänkte när dom skulle söva min dotter , hon grät hysterisk och pappa gick med henne in , jag kunnde inte , jag satt och grät och skakade , en sjuksköterska kramade mig och jag bara satt där och var bort! FAN FAN FAN , !!! Nu mår min dotter bra men man är så rädd hela tiden , kan aldrig slappna av! men jag får mycket stöd genom denna tråd, att läsa att andra har samma problem gör att man inte känner sig ensam! tack alla underbara hjärtsmammor!

• mammi85

hoppa hoppas att allt ser bra ut , ber för er!!!

• mammi85

Mamma ET skrev 2009-12-09 14:01:20 följande:

Hej!Sedan operationen har Ludvigs hjärta varit väldigt "trött", speciellt väggen mellan kammrarna är styv och drar inte ihop sig ordentligt.Igår var vi på kontroll igen och det hade inte blivit bättre i Lund sa dom att det kan vara så efter operationen, men enligt hans hjärtläkare här har han haft det så hela tiden men inte så mkt. I Lund sa dom även att hans vänstrakammare inte är som en vänsterkammare i utseendet utan mer lik en högerkammare då vänster kammare ska vara slätt inuti men hans är inte det.Nu till min fråga är det någon av era barn som varit med om detta efter operation???Hoppas ju på att det bara är tillfälligt, usch aldrig får man vara glad just när en sak har gått bra kommer det något nytt.
    HEJ !!
  • mammi85
    mammi85 skrev 2009-12-09 14:30:27 följande:
    [citat]
    Mamma ET skrev 2009-12-09 14:01:20 följande:
    HEJ !!
    [blev lite fel sorry! Min dotter hade förträgning i stora kroppspulsådern och detta medförde att hennes vänsterkammare blev jättestor! den jobbade bara 30% , i gbg sa dom att kammarväggen rörde sig knappt! detta pga att det upptäcktes för sent , ! efter operation fick hon ju medeciner och vi var på kontroll , det tog ca 3-4 för att allt skulle funka normalt igen , ! så hjärtat kanske är trött och behöver vila och detta kan man hjälpa till med me hjälp av medecin jag vet inte vad din dotter har för sorts hjärtfel men hoppas hon blir bra snart =) kramar
Svar på tråden HJÄRTEBARN