Inlägg från: Kaisa Kavat |Visa alla inlägg
  • Kaisa Kavat

HJÄRTEBARN

Hej hej på Er!

Har just fått reda på att det kommer bli operation av min lilla tjejs hjärta i Göteborg. Vet inte när men hon står i kön. Ärligt talat så trodde jag inte det skulle behövas. Hon har några hål i hjärtat som sitter illa till och måste täppas igen. Eftersom lilltjejen inte är påverkad av sitt hjärtfel det minsta känns det hela jättekontstigt.

Hur blir det med oss föräldrar. Måste vi ta ut vård av barn eller blir vi sjukskrivna? Får vi bo med henne efter operationen? Vad gör man under operationen, sitta o vänta måste vara fruktansvärt?

Behöver bara lite pepp för det känns inget roligt.

Kaisa

• Kaisa Kavat
    theesi skrev 2009-11-09 16:17:37 följande:
    Kaisa Kavat skrev 2009-11-09 16:13:47 följande:
    Ni får tfp för tiden på sjukhus och även hemmavård, Man får bo med barnen på avdelningen men inte på IVA, finns särskilda boenden som man får bo på också, tex ronald mcdonald. Under operationen är det bra om man har något att göra och inte bara sitta och vänta, kanske gå på stan eller något annat man tycker om.
    Tack!! En liten fråga. Får båda föräldrarna bo med barnet?
  • Kaisa Kavat

Ni med barn med hjärtsvikt. Vad var de första symptomen? Blev de mycket trötta av detta?

Kaisa

• Kaisa Kavat

Vår tjej är helt opåverkad av sitt lilla hjärtfel (pigg, glad o äter bra) men man oroar sig ändå. Nu har hon haft hosta nästan hela hösten endast nattetid o igår googlade (dumma mig!) jag lite på det o fick fram att det kan vara ett symptom. Men det bör ju vara i kombination med något annat. Så det blir nästan löjligt så nu släpper jag detta....

• Kaisa Kavat

Hon hostar ganska mycket. Mer när hon är förkyld. Framför allt när hon somnar in och vaknar upp. Hon andas lugnt o tryggt. På dagarna är det ingenting.

• Kaisa Kavat
    Tifastar skrev 2009-12-29 13:13:32 följande:
    Det där med hosta och hjärtsvikt... Julian har haft hosta i flera veckor men när läkaren lyssnat på hans lungor så sa dom att det lät fint i lungorna... men kan Julian ha hjärtsvikt endå? Fast dte låter bra i lungorna menar jag...
    Bara hosta är nog ingen fara. Vad jag förstår är det fler symptom som också skall finnas. Tex trötthet snabbandad mm. Ring läkaren om Du är det minsta orolig.
    Jisses vad man är orolig som mamma...vartenda litet tecken....
Svar på tråden HJÄRTEBARN