• Tifastar

HJÄRTEBARN

Det är precis som 3busfrön skriver ang blodtryck.

Anledningen till att det även är ett tryck när hjärtat vilar/är helt avslappnat är för att venerna dra ihop sig och fortsätter pressa blodet upp tillbaka mot hjärtat.
    Har jag lärt mej på SSK-programmet =)

• Tifastar
    hjärtemax skrev 2009-11-19 13:38:02 följande:
    biopsin klar! allt gick bra, nu väntar vi på provsvaren som visar om vi får åka hem eller inte i morgon!!!!
    Hoppas, hoppas! =)
  • Tifastar

Låjsan: Förstår dina känslor. Man vill få det gjort men samtidigt inte. Jag kommer som vanligt att hålla tummar och tår och tänka på er under den dagen.

Själv får vi vänta på TCPC till våren 2011 om allt går enligt plan. Just nu är Julian super pigg och jag märker knappt av hjärtfelet mellan varven. Dock går han inte än men går längst möbler så det kommer väl tids nog. Han pratar däremot som en galning... är aldrig tyst *haha*

• Tifastar

Är impad av er er som får era barn att gå upp bra. Min lilla tunnis väger 8,5 kg och är 19 månader... det är först sista månaden som har börjat äta rätt bra. Frukost, lunch, mellis och middag + 2 välling mål på natten.

• Tifastar

Hjärtemax: Som vanligt blir jag glad att läsa om Max framgångar =) Nästan så att jag sitter och hoppar på stolen här hemma när jag läser *hihi* Håller tummarna för att den dumma förkylningen håller sej på en låg nivå.

• Tifastar
    Lyckosam skrev 2009-11-26 10:51:17 följande:
    Jag skrev lite här i somras när jag precis hade fått mitt hjärtebarn. Hon avled dock. Får man vara med ändå?..Jag tycker ju ändå att jag är en hjärtebarnsmamma..
    Självklar får du vara med =)
    En gång hjärtebarnsmamma alltid hjärtebarnsmamma.
  • Tifastar
    WhiteAngels skrev 2009-11-27 19:01:40 följande:
    Här inget hjärtbarn men i dag upptäcktes det på min snart 6 åriga son att han har blåsljud,ska jag oroa mig eller är detta vanligt?
    Vanligt tror jag. Min syster son hade blåsljud lika så min mamma när hon var i den åldern. Det är helt borta nu.
  • Tifastar

Nojjig mamma här... Julian är dunderfökyld, liiite feber o hosta... äter självklart sämre.
    Sen är han blå om läpparna o

Svar på tråden HJÄRTEBARN