• Underlig

HJÄRTEBARN

Blev så lycklig nu när jag hittade den här tråden. Jag kanske inte kvalificerar mig riktigt men jag kan få dela med mig av min historia så länge.

Dom upptäckte att hjärtljuden var låga första gången dom kollade hjärtljuden och sen dess har vi varit på otaliga ultraljud och hjärtljudskoller. Jag är beräknad i slutet på januari så det är en bit kvar. Dom tror inte jag behöver snittas i göteborg då det inte har gått ner till under 75/minut ännu.

Pappan till barnen har pacemaker vilket dom tror kan behövas på barnet i magen. Dock inte akut direkt efter förlossning. Vi har en tjej som när nästa barn föds blir 1 år och 4 månader vilket känns lite tufft beroende på vad som kommer hända med bebisen.

Dom pratar om att eventuellt skicka oss till göteborg efter nån dag då bebisen kommit om det blir nödvändigt vilket känns som dom gärna fick göra innan den föds om dom tror det behövs.

Mycket tankar och jobbigt gå och vänta.

• Underlig
    Farbror Matik skrev 2009-11-20 19:46:37 följande:
    Underlig: Välkommen hit! Det finns inget inträdeskrav för den här tråden vad jag vet och om det nu fanns tror jag definitivt du skulle kvalificera dig. Jag skulle också känna som dig, att de lika gärna kan skicka er till Gbg innan, om det tror att det ändå kommer att behövas efter nån dag. Har ni långt dit?
    Vi bor i skellefteå och har 13 mil till umeå där det är tanken den ska komma. Det kändes kollosalt långt när dom började prata om att det inte blir skellefteå men när det är 120 mil bort till göteborg börjar det helt plötsligt kännas nära till umeå {#lang_emotions_smile}

Jag vill ta med mig dottern och då ta med nån som sköter henne så vi får fokusera på bebisen men samtidigt inte dra iväg henne över hela sverige...
  • Underlig
    Farbror Matik skrev 2009-11-20 23:11:57 följande:
    Men hörrudu, då är vi ju grannar. Vi bo ju i schtaan vi me!! Det var låångt att flyga till Göteborg med en kille med hjärtsvikt som skrek sig blöt i svett + att det bara var 30 minuter mellan avgångarna på Arlanda på väg ner (och planet härifrån var försenat). Tack och lov var planet till Göteborg också försenat, men det visste vi ju inte där uppe i luften.
    Jag tycker verkligen inte om att flyga plus att det är ju ingen nöjesresa vi i så fall åker på så jag kan få lite panik över göteborg och framförallt om jag inte får följa efter att barnet kommit.

Jag frågade pappa som kör ambulans om inte han kunde köra mig men han tyckte det var lite för långt och det kan jag ju hålla med om även om jag nästan hellre kör än flyger... Så knasig är jag {#lang_emotions_tongue_out}
  • Underlig

Är nyfiken varför det blir lund eller göteborg?

Dom sa här i skellefteå att det skulle bli lund om det vart allvarligare än att vi behövde dom i umeå men sen vid första undersökningen i umeå sa dom att det skulle bli göteborg om det blev så dom inte kunde ta hand om barnet.

Tack och lov så blir det umeå.

Svar på tråden HJÄRTEBARN