Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

HJÄRTEBARN

Här inget hjärtbarn men i dag upptäcktes det på min snart 6 åriga son att han har blåsljud,ska jag oroa mig eller är detta vanligt?

• WhiteAngels
    Tifastar skrev 2009-11-27 20:41:34 följande:
    Vanligt tror jag. Min syster son hade blåsljud lika så min mamma när hon var i den åldern. Det är helt borta nu.
    Jag tycker bara att det är så konstigt att dom inte upptäckt det innan.Finns där nåt som kan göra att man hör blåsljud,typ infektion,förkylming eller annat?
    Är dönojjig nu att han ska behöva hjärtoperation.samt att man vet ju inte hur låmg tid det tar innan man får träffa en kadiolog...
  • WhiteAngels
    Anbe skrev 2009-11-28 17:41:57 följande:
    Infektioner och förkylningar kan göra att blåsljud hörs tydligare.3 utav mina 4 barn har blåsljud.2 av dom hade sk ofarliga blåsljud men min store pojks blåsljud var dom tvungna att operera.Han som är opad upptäcktes blåsljudet när han var 6 månader på rutinkontroll.Dom 2 andras upptäcktes runt 1 års åldern.
    Okej tack för svaret.Ändå frågade jag läkaren om det kunde bero på att han var smått förkyld,men det sa han att det hade inte med saken att göra.
Svar på tråden HJÄRTEBARN