HJÄRTEBARN
Jag skrev lite här i somras när jag precis hade fått mitt hjärtebarn. Hon avled dock.
Får man vara med ändå?..Jag tycker ju ändå att jag är en hjärtebarnsmamma..
Jag skrev lite här i somras när jag precis hade fått mitt hjärtebarn. Hon avled dock.
Får man vara med ändå?..Jag tycker ju ändå att jag är en hjärtebarnsmamma..
MOM: Våran dotter hade väldigt många hjärtfel.
Men eftersom felen inte upptäcktes på ngt ultraljud så kollapsade hon på BB när hon var 1½ dygn den 28/5. När ductus började sluta sig. Hon fick syrebrist i hjärnan,leversvikt,njursvikt..Hon blev alltså mycket mycket dålig..Så vi fick åka ambulansflyg till Göteborg..
Där fick hon ligga för att tillfriskna,för att bli tillräckligt stark inför en operation..Pga blödningen i hjärnan kunde ingen operation genomföras förrän det hade slutat och hon var stark nog. Men efter midsommar så fick hon en hjärninfarkt så att nästan hela vänster hjärnhalva försvann..Det var ingen idé att operera henne,hon hade bara blivit ett vårdpaket..Inget värdigt liv!
Vi fick åka hem med henne till vårat hemsjukhus så att våra familjer fick komma och se henne och ta farväl eftersom dom aldrig hann se henne innan vi åkte till Göteborg. Jag bad om att få åka hem med henne och avsluta hennes liv på vårat eget sjukhus och det gick bra.
Tack för att jag får vara med förresten!
lady zz: Det misstänkte först att våran dotter hade catch 22,men det visade sig att hon inte hade det.
lady zz: Här är en blogg av en som skriver om sin son som har catch22
http://www.hejaabbe.com/