Inlägg från: Älskarminfamilj |Visa alla inlägg
  • Älskarminfamilj

HJÄRTEBARN

En liten uppdatering ang Alexandra..

Fick i onsdags samtal ang att de vill op henne nästa v,torsdagen för att sätta rör i hennes öron då hon hela tiden får öroninflammationer.Hon har nu den 6:e bara sedan oktober månad.De hade tänkt att försöka lägga den samtidigt som de skall täppa igen hennes hål i skiljevägen.Men så blev det inte..
    Så vi vart inne och träffade alla läkarna.
    Vi har även sista tiden märkt att hon blir blå om sina läppar ,samt att jag tycker att hennes hjärta låter konstigt.Så hjärtläkaren valde att göra ett ultra på hjärtat och jo visst.Något har hänt med hjärtat.Efter vart 4:e slag så slår hjärtat sen dubbelslag.Det kommer regelbundet .Så på tisdag skall jag in och få kopplat en aparat som hon skall ha på sig som skall mäta hjärtslagen under 1 dygn

Är det någon här som märkt och fått bekräftat att era barn har extra slag???Vad det beror på???

Mer om Alexandra.Dagen innan sin 2 års dag gick hon äntligen..Nu staplar hon omkring,så härligt att se att det äntligen går framåt.Även om vissa saker inte går framåt..Men de små sakarna gör en överlycklig..

• Älskarminfamilj

Uppdatering ang Alexandra.

Fick i torsdags samtal ifrån Lund.Den 14 jan skall de göra stänga hennes hål i hjärtat.Några fler här som befinner sig i Lund då??Vi blir inlagda den 13:e jan.

Inget stort ingrepp men är ändå väldigt nervös...Äntligen får hon sitt ingrepp,många tankar som snurrar i huvudet.

Hoppas bara att hon håller sig frisk nu så de kan utföra ingreppet...

Gott Nytt År på er alla här inne

• Älskarminfamilj

Så vart inskrivningen avklarad i Lund.....Men .....

Alexandra skall i morgon göra en katerisering av sitt hjärta,att de stänger henne hål.Tidigare har de mätt hålet till 11 mm stort.Men i dag visar det 17,3 mm stort.Så det är inte säkert att de kan gå in via ljumskarna och göra det utan har vi otur så måste de öppna upp brsötkorgen på henne...

Så håll era tummar kl 10 är ni snälla att de kan gå in via ljumskarna..Problemet är att delen av skiljevägen som är kvar till höger sitter intill Aortan och på andra sidan sitter en ven ...

Nu skall ja och min sessa lägga oss och hoppas på att vi får något sovit i natt.Vi valde att sova hemma då vi har nära till Lund.

• Älskarminfamilj
    låjsan1 skrev 2010-01-14 14:29:53 följande:
    Ska hålla tummarna OCH säga hej nästa gång jag ser dig för jag kopplade inte att de va du när du gick å bar lillskrutten! Kram
    hehe jo nu har vi fått hälsa och prata.Kul att få ett answikte på dig.Hoppas lill killen blir frisk snart.

Allt har gått bra med Alexandras katerisering.Vi är hemma igen och hålet är helt tätt...
Svar på tråden HJÄRTEBARN