Inlägg från: Golvmoppen |Visa alla inlägg
  • Golvmoppen

HJÄRTEBARN

mammi85: Jag skulle inte ha gjort det och inte nu i sjukdomstider över lag.

• Golvmoppen

Små Hjärtan: Antar att de kan komma långt efteråt. Har nu inget eget hjärtbarn, så där kan jag inte jämnföra.
    Var tvungen o gå in och kolla hur gammal hon var. Har snart en 4åring och har för mig att runt 2årsålderna, så vaknade hon rätt ofta och det var säkerligen pga att dottern drömt.
    Kan ju helt enkelt även var normal.

• Golvmoppen

Kommer göra riktat HjärtUL 7/1-10 och är då 18+5. Gjorde ungefär samma tidsperiod för 4år sedan och då kunde de se bra, men hittade tack och lov inga avvikelser.

4/1-10 ska jag göra RUL med organscreening, så då borde de ju även se om det är ngt. Det är en läkare på SpecMVC som skall göra detta, Gbg.
    Förra ggn gjordes ingen organscreening och RUL:et gjordes av BM.

Visst allt kan man inte se, men de stora felen och det är ju dem man vill åt och ev. kanske gå vidare med FVP. Hjärtfel höra ju ihop med många olika syndrom.

• Golvmoppen

SH: Det har ju med hur tränade de är på att göra UL. Det har man ju märkt genom åren, då man varit pat. och även gravid.

• Golvmoppen

theesi: Har själv hjärtfel o väntar mitt 2:a barn i början av juni. Gjorde riktat HjärtUL när jag var 18+0 och då gick det att se bra. Bor i Gbg o fick Mats Melander och enl. honom så kunde han inte se varken stora el. små fel. Sedan som han sa, så kan man inte se allt. Vissa saker ska vara öppna i fosterlivet, men inte senare.
    Gjorde även riktat med dottern för 4år sedan och var i ungefär samma veckor då med. Då dottern inte har vissat ngt, så menade Mats på att då borde det inte vara ngt på denna Kotte heller.
    Ngr dagar innan, så gjordes RUL med oragnscreening och den läkaren kunde heller inte hitta ngt fel.

Jag hade försökt få en tid ungefär v. 18, så att de kan se bra. Den tiden du redan fått verkar lite väl tidig.

Svar på tråden HJÄRTEBARN