• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • låjsan1
    hjärtemax skrev 2009-11-02 12:19:39 följande:
    älskade vänner!!igår åkte max ner på avdelning!!men nu e det massor man måste tänka på..tandborsten ska kokas 2ggr dag, hela rummet ska spritas av varje dag, han ska tvättas av varje dag, nappar ska kokas.. mm. mm.han ligger i ett isolerat rum med en sluss in, personal måste ha förkläden..när han åkte ner från iva så fick han ha mun skydd o ligga under ett lakan..JAG VILL HEM NUUUUU!!!!fattar fortf inte, han e frisk jue!hans naglar som alltid vart lila o kroppen ljusblå vit, e nu rosa!!!o röda läppar!uppdaterar sen igen!MAMMAS KÄMPE!
    Åhhh vilka fantastiska nyheter äve om ni e "mitt" i skiten just nu å bara vill hem. Jag hoppas allt går på räls och att ni kan komma fort in i vardagen igen
  • låjsan1

Hej alla!!! Här e de nervöst, datum för TCPC är satt och blir den 11 januari brrrrr man vill men samtidigt inte!
    Jonte går nu ialla fall ....så mycket flåset tillåter och sen har han börjat på dagis ..min lille pöjk!

Hoppas att ni har de så gott de går, kram

• låjsan1
    theesi skrev 2009-11-24 09:15:53 följande:
    Vincent har inte haft nått snor nu sen igår. och jag hoppas det håller sig borta så att jag kan ringa Lund imorn och be om en snabb tid. Jag har slutat hoppas. Det finns liksom inget att hoppas över. Förlåt allihop att jag låter så nere, men jag har liksom ingen glädje kvar över att han ska opereras och blir frisk, tycker mest det medfört en massa beskymmer och problem. Hoppas iaf på en tid i början av december!
    Nu håller vi tummarna för att de blir den 8:de ...känns nästan som de e vår op förra året som upprepar sig då Jontes tid blev skjuten på 4 ggr så jag vet hur galet frustrerande de e men den 11 dec -08 blev den av och vi hann hem till jul så det riktar vi in oss på med er oxå

Tack ni andra tjejer för era uppmuntrande ord om Jontes op. Vet att de inte e kul å läsa när man har så mycket skit med maten men jag bara måste tala om att på BVC i dag vägde han 13.650 och är 83 lång....börjar tro att jag tvingar i honom lite too much men sen äter han fortfarande 2 ggr per natt så de gör ju sitt
  • låjsan1
    2små2stora skrev 2009-11-24 20:46:52 följande:
    Hur gammal är han?Johanna har precis kommit upp till 13kg nu.
    Han är 16 mån :P

tack MoM <3
  • låjsan1

Jag räknar oxå att Jonte "dippar" efter tcpc op så då e de ju gött att ha lite å ta av
    .....även om de känns träligt för de e ju inte smärtfritt att få i hono mat :-P

• låjsan1

Vad skönt att höra att Max e uppe å hoppar!!!

• låjsan1

Små hjärtan: Har du pratat med Elisabeth? Hon sa ialla fall till mig vid tillfälle att efter op 3 så är mardrömmar mycket vanligt. Ring henne vet ja! Jag avgudar henne, tycker hon är principfast å trygg

Lycka till!!

• låjsan1
    Tifastar skrev 2009-11-29 20:21:52 följande:
    (råkade visst posta innan jag var klar =S)Fort... blå om läpparna och i munnen...hur länge ska man vänta med att ringa läkaren på barnmottagningen?
    Hur e de med honom ? Jonte blir mycket lättare blå nu än innan när han blir förkyld Hoppas att han mår bättre Kram
Svar på tråden HJÄRTEBARN