HJÄRTEBARN
Hejsan. Min lilla tjej som är 5,5 månader opererades när hon var 3,5 månader för Fallots. Hon kommer behöva en ny operation när hon blir äldre för att fixa till lungpulsådern men för hoppningsvis dröjer det länge tills dess.
Nu till min fråga.
Min tjej har helammats i 4 månader och sedan började vi med smakisar och gröt. Det visade sig då att hon var mjölkallergiker då hon spydde av gröten. Nu äter hon varken gröt eller pureér och går NER i vikt. Inte mycket.. men hon håller sig runt 5000-5200 ungefär. Hon får fortfarande vättskedrivande så därför känns det som att det inte är så konstigt att hon inte håller vikten så bra? eller har jag fel? bvc verkade rätt oroad och bad mig ringa barnmedicin på måndag om hon nu inte mot all förmodan har börjat äta gröt iallafall.
Hon vägarra flaska också så någon ersätting får hon inte heller i sig.
Finns det någon som varit med om detta? Förutom att hon är en matvägrare så är hon pigg och i stort sett glad hela tiden. Hon har pluffsiga goa kinder och ser inte alls ut att må dåligt på något sett.
hon har alltid varit liten men hon har följt sin egna kurva de första tre månaderna.. sedan började hon plana ut och nu går hon lite upp och ner varannan vecka typ.
Hur har era barn gått upp efter operationer? och vad vägde dom när dom var runt 5-6 månader?