HJÄRTEBARN
Har inte skrivit på ett tag, men nu får jag uppdatera lite. Leo och jag har legat på sjukhuset sön natt till idag. Fick åka in natten till söndagen då jag tyckte att han hade jobbigt med andningen! Hade mycket indragningar och hostade. Han liksom väste när han andades in. In på akuten tog alla möjliga tester och även lungröntgen, till slut kom de fram till att det var krupp! För säkerhets skull tog de ett svininfluenseprov vilket innebar att vi blev isolerade. Igår em kom svaret och det var ingen svininfl. Hade varit konstigt om det hade varit det med tanke på att han e vaccinerad, men det är bra att de är noggranna. De behöll oss inne tom idag och han har fått puffa pulmicort 2 ggr per dygn. Vi har även fått hem en sk anka (nu fattar jag vad ni andra menat med anka!!
) Han ska få pulmicort i ett par dagar till sen är han förhoppningsvis helt frisk. Han har under hela tiden hållt sig jättebra i syresättning, vilket är skönt. Han hade en dipp på söndag morgonen när han skrek sig blå, då sjönk den till 63. Men så fort han lugna sig åkte den upp till runt 80 igen!