• theesi

Vincent har typ just paserat 12kg och han är 2år och 2månader..

• theesi

Ni som gjort tcpc, Hur lång tid före operationen var ert barn frisk. Var dom helt friska 2 veckor före operationen ? alltid ingen hostning eller snuva och då menar jag minsta lilla.

Vincent har varit snuvfri i några dagar, men idag kom det tillbaka igen..

JAG GER UPP!

• theesi
    Anbe skrev 2009-11-25 19:24:21 följande:
    När min son skulle opereras var det samma, Han var ALLTID snorig(ofta grönt),hostig och allmänt småsjuk. Men till slut åkte jag till barn, berätta som det var att han skulle hjärtopereras och ville att han skulle vara frisk.Jag fick då en penicillin kur utskriven 10 dagar före op,samma som han senare skulle få på sjukhuset.Läkaren sa att han egentligen inte var tillräckligt sjuk för en kur men eftersom han skulle göra en hjärtop fick han en iaf för att han skulle bli bra.Eftersomhan var i behov av op snarast, gjorde läkaren ett undantag för penicillin just för han.Hoppas,hoppas eran op blir av nu! Kram till er!
    Vincent har redan fått två penicillinkuret.
  • theesi

Tänkte påminna alla som har facebook att gå in på detta och anta utmaningen :)

http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=182221331266&index=1

Är om hjärtebarnsfonden!

• theesi
    MoM skrev 2009-11-27 18:11:48 följande:
    Lyckades inte med länken där... är den rätt?
    Hmm.. men om ni har facebook så kanske det går att bara söka på Hjärtebarnsfonden. Den heter iaf: Insamling till Hjärtebarnsfonden, Pg 90 05 87-7

http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=182221331266&index=1

Skickar länken igen utifall att den skulle funka :)
  • theesi

Har jag fel om jag säger att det finns en mamma i denna tråd, eller har iaf funnit en mamma med en son som har catch 22. Har inte sett till henne på ett tag faktiskt. men det ska finnas ett hjärtbarn här som har catch 22. vet bara inte vart hon finns att finnas.

• theesi

Tänkte uppdatera lite om jag inte redan gjort det, minns inte.

Vincents operation kommer kanske flyttas till våren eftersom han aldrig blir frisk nog för att få opereras. Får nog veta nästa vecka, det känns faktiskt lite skönt för vi har tagit denna väntan riktigt hårt och att kunna gå ut utan att vara rädd för att bli förkyld känns som en lyx. Han kommer börja om på dagis och jag kommer kunna börja ha ett socialt liv och förbereda mig för skolan som jag ska börja efter jul. Kanske låter egoistiskt, men jag tror att det är för det bästa. Vincent var frisk hela våren och sommaren som var utan nån syptom för sjukdommar och jag förväntar mig samma 2010.

:)

• theesi

Små Hjärtan skrev 2009-12-16 11:40:07 följande:

En liten uppdatering från Trinitys kontroll förra veckan.Allt såg jättebra ut. Hon har gått upp 1,5 kilo sen den 21 oktober. Hon har ett litet mikrominimalt läckage i klaffen men det var inget farligt.Nästa kontroll blir i vår.Just nu ligger hon för ovanlighetens skull sjuk. Vet inte vad det är för fel på henne.Idag fick jag en tid för ett riktat ultraljud på bebisen i magen 5 januari. Är redan nervös för vad det kommer visa för visst är man orolig för att få en liten hjärtis till.
    Vilken vecka är du i när du får riktat UL?
  • theesi

Små Hjärtan skrev 2009-12-16 16:14:46 följande:

Jag kommer vara i vecka 19 då om jag inte räknat helt fel.
    förstår jag rätt då. är det för att kolla om den lilla i magen också har hjärtfel eller?Är det inte tidigt i vecka 19?
  • theesi
    Underlig skrev 2010-01-12 20:10:14 följande:
    Är nyfiken varför det blir lund eller göteborg? Dom sa här i skellefteå att det skulle bli lund om det vart allvarligare än att vi behövde dom i umeå men sen vid första undersökningen i umeå sa dom att det skulle bli göteborg om det blev så dom inte kunde ta hand om barnet.Tack och lov så blir det umeå.
    Västerbotten och Ja Hela Norrland hör till Göteborg. Men vi är i Lund, började i göteborg. men är nu i Lund pga att min sons halvbror/storebror är så pass gammal att han hör till Lund(också hjärtfel men ej samma) Och då blev vi flyttade till Lund ifall deras operationer skulle krocka så att inte Pappan till barnen skulle måsta välja barn.

Men jag tror att det bara är Skåne med omnejd som hör till Lund. Sen även utomlandsbarn. resten hör till göteborg.
    ♥ Vincent 070925 ♥ BF 100809 ♥
  • theesi

Jag vet att det pratas om detta tidigare och jag vet att jag fått höra svar, men nu minns jag dom inte.. så jag frågar igen. förlåt! :)

Men vi ska ha barn i AUG och nu har vi fått tid i Umeå på Spec.mödravården för Riktat UL Hjärta, i vecka 15 (14+2) Är detta inte lite väl tidigt, vad jag minns från era erfarenheter så gjorde ni dom senare.. Kommer dom kunna se något? Och isf tror ni att vi kommer få ny tid. Dom ville ha tidig tid för att OM det skulle vara stora fel så skulle man ha chans för att göra sen abort. men Ja, jag känner att det nästan är tidigt i vecka 15. Jag har inte funderingar på sen abort utan litar på hjärtläkare och kirurger och är inte rädd för ett hjärtbarn till.. Men vill iaf vara förberedd.

• theesi
    Små Hjärtan skrev 2010-01-24 10:29:07 följande:
    Någon som vet om barnen får vaccinationen mot svininfluensan om dom är förkylda?? Trinity blev förkyld i natt och ska få vaccinet på tisdag. Vet att dom inte får den vid feber men vet inte hur det är om dom är förkyda.
    Man får inte ha "förkylningssnuva" grönt snor typ. och mycket hosta.. men lätt förkylning ska dom kunna ha, för vincent hade rinnsnuva och lite hosta när han fick sprutan och dom sa inget spec och han fick inga komplikationer efteråt.. men det där är säkert olika frå varje ställe.. är nog bara avakta åt vilket håll det bär sig med förskylningen innan tisdag.
  • theesi
    Små Hjärtan skrev 2010-01-24 08:36:10 följande:
    Vi fick riktat ul i vecka 18 och då såg dom lite, fick en ny tid till på torsdag då är jag i vecka 21 för då kan dom se bättre. Vecka 15 tycker jag låter lite tidigt. Troligen kommer ni få ny tid.
    Det var det jag också tror att vi likf*rbannat kommer få ny tid. men Överläkaren här i skellefteå har ju ingen koll.. Hur som hellst så är det ju kul få se bäbis i vecka 15 även om jag kommer bli flyttad.
  • theesi
    Små Hjärtan skrev 2010-01-24 11:44:07 följande:
    Ok. Alltid kul att se bebisen oavsett vilken tid i grav man är. Jag får ju mina UL i Lund, litar fullt ut på dom.På mitt första riktade ul såg läkaren bara 4 hålrum vilket är bra bara det men han ville ändå ha tillbaka oss för att se det bättre, när hjärtat var mer utvecklat.
    Ja, jag litar på dom i Umeå också, men här i skellefteå är det lite si och så om den saken. Men ja, dom vill ju bara vara på den säkra sidan vilken är rätt skönt ändå.

Ser framemot UL nu då om ca 2½ vecka :)
Svar på tråden HJÄRTEBARN