Provera
Är det någon här som ätit provera och fått mens under kuren? Jag ska börja spruta på dag 3 och nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska äta hela kuren och vänta på den mensen eller om jag ska börja nu? Någon som vet?
Är det någon här som ätit provera och fått mens under kuren? Jag ska börja spruta på dag 3 och nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska äta hela kuren och vänta på den mensen eller om jag ska börja nu? Någon som vet?
Ingen som vet nåt? :(
har du fått mens nu? utan att du påbörjat kuren alltså?
de gångerna jag ätit provera har jag ätit i tio dagar, sen efter cirka 2-4 dagar kommer mensen, då börjar du spruta på dag tre av mensen om det är det som din läkare sagt.
Börjar du blöda säg på tablettdag 5 och får som riktig mens så kan du ju ringa din klinik för att höra efter vilken dag du ska räkna som dag ett och om du ska fortsätta med proveratabletterna eller inte.
Vilken dag är du på? Du har börjat äta provera redan va?
Jag har ätit provera vid två tillfällen och fick en blödning på dag 7 vid båda tillfällena. Då räknas ju den som mensen och man räknar första blödningsdag som dag1.
Lycka till! kram
glömde skriva att då behöver man ju inte fortsätta äta hela kuren eftersom man har fått det som man ville uppnå - mens :)
jensan - Ok tack så jätte mycket. Jag har fått mens redan ja.
Jag har oxå ätit provera nu fick jag mens på tablett 6 ungefär, ringde dagen efter till min läkare o kollade hur jag skulle göra, han sa att jag skulle sluta ta provera tabletterna o så fick jag ändrat sprut datum.
Du kan ju ringa din läkare o höra så du vet!.
Kom på att jag e på dag 6 imorrn. Ok tro?
Ring din läkare i morron o fråga så kan de säga då hur du ska göra! =)
SIE - Problemet är att det är telkö minst en vecka till honom. :(
Oj! hm... men du kan inte be en sköterka fråga o sen ringa upp dig?
Jag fick bara lite mens kvällen jag fick mens på tablett 6 så jag ringde på morronen efter o då skulle jag som sagt sluta med proveran o sen ist för att börja spruta på mens dag 1 så skulle jag börja på dag tre.
Så sa min läkare åt mig iaf.
Gör de som känns bäst för dig!. =)
SIE - Ok. För mej har de kommit mest brunt. Inte fören idag det har kommit riktigt blod. Så Jag tyckte det borde ha stannat upp när jag fortsatte äta tabl. Men inte alls.
De va ljusbrunt lite först för mig oxå sen ljus rött/rosa samma kväll, sen dagen efter så var de mer brunt o brunrött o så vart de rödare så småningom som dagarna gick.
Vad ska du spruta med?
Jag har sprutat med puregon.
Puregon har jag oxå. Ska spruta inför FET alltså.
Ok. Jag ska bli inseminerad.
SIE - Ok lycka till. :) Usch vad jag känner mej vilsen nu. Vet inte alls hur jag ska göra. Om Jag äter hela provera kuren kanske jag får mens igen? Jobbigt det vart. :(