• Gruskorn

Bvc-besök. Hur ofta de första månderna?

Hur ofta går ni till bvc de första månderna med era barn? Vi har varit där en gång och nu är hon drygt 1 månad Nästa besök är läkarbesök vid 2 månader. Jag har kompisar sin går till bvc betydligt oftare. Hur är det för er?

• Svar på tråden Bvc-besök. Hur ofta de första månderna?
  • LAV0LINA

Vi gick två gånger den första månaden. Sen efter 1-månadskontrollen har vi gått 1 gång/månad. Men BVC har sagt att vill man komma för extra vägning tex är det bara att ringa och boka en tid.
    Beror kanske också lite hur mkt de gått ner i vikt efter BB ?
    Tösen gick ner ganska mkt i vilk på BB och jag tror det var därför vi fick komma ett par gånger till BVC efter hemkomsten

• Snart vår tur

Första månaden varje vecka. Sen 1 ggr/månad. Hon är 5 månader nu och vi ska dit igen när hon är 6 månader.

• Mela78

Vet ej hur ofta BVC vill att man väger, men jag har velat väga båda barnen 1gång/vecka första månaden sedan en gång/månad. Gått på öppen mottagning när det ej varit bokat för läkarundersökning eller BVC-tanten.

• BabyJia

Första månaden gick vi en gång i veckan, men de va för att hon under två av dem veckorna inte gick upp så bra i vikt. Sen blev de 14 dagar mellan under 2 månader, å förra månaden när dottern va 3 mån så sa hon att de blir besök en gång i månaden. Vet inte hur länge de kommer va en gång i månaden nu framöver.

• 071001

Jag gick en gång i månaden för vikt och längd, inget annat.

Svar på tråden Bvc-besök. Hur ofta de första månderna?