Min 16 åring hatar sin styvfar
Vad ska jag göra? Min 16 åriga dotter säger alltid då och då hur mycket hon hatar min sambo och hans 12 åriga son.
Hon säger att hon stör sig så mycket på honom, hur han är, att han är sur, tråkig, gubbig, gammal av sig, och sprider negativitet. Sonen, som är hos oss varannan helg, stör hon sig också på, säger att han är onödig, freakig som bara sitter vid datorn hela tiden när han är här.
Jag kan förstå vad hon menar. Min sambo kan vara tråkig, trist, sur, tyst ofta. Och när det gäller sonen så tycker jag också han är lite fantasilös när han spelar på datorn dygnet runt typ.
Förstås så håller jag inte med henne men jag vet inte hur jag ska tackla detta. Jag tar illa vid mig, och börjar själv fundera att hur är jag med nån som är så trist.
Min sambo och jag har det bra för det mesta när vi är ensamma. Hans tråkiga sida kommer tyvärr fram när min dotter är hemma.
Hon bjuder i och för sig inte till alls, och har sagt att hon inte heller tänker göra det eftersom hon hatar honom och inte har valt att leva med honom (dem)
Har någon annan varit med om detta och hur gör ni? Jag behöver stöd av likasinnade!!