Förbannade tvättmaskin
Våran tvättmaskin som ingår i hyran har verkligen börjat till att cp sig som fan.
Den låter förjävligt (som att man tvättar tegelstenar) och nu senast blev en massa små hål på en av karlns tröjor så något är ju uppenbart fel, men nej det är det inte enligt vår hyresvärd.
Nähä allt den idioten gör är ju att köra ett tomt tvättprogram (trumman är då inte belastad) och ruckar lite på själva trumman mer gör han inte inte ens när jag nu bad honom att titta på trumman eftersom att problemet inte syns från utsidan utan behöver göra en koll från insidan. För det är inget fel på den utan vi kan tvätta på som vanligt.
Saken är det att maskinen är bra gammal också ungerfär 15-20 år så den är nog inne på sista versen, men vår hyresvärd vägrar att inse faktum och hävdar att det inte finns något helst fel på den trots att vi har påpekat detta för tredje gången.
*Gha* Jag blir tokig, men istället för att använda tvättmaskinen som vanligt som det förslogs tänker jag ta till dem gamla hederliga metoderna och handtvätta i fortsättningen för vi har som tur var en diskbänk inne i badrummet med ett stort handfat så det är inga problem så, dock så känns det inte så roligt när en person vägrar göra en grundlig kontroll för ta reda på problemet.
*suck* jag bara längtar till vi flyttar till hus nu mer än någonsin.