Min katt dog igår
Jag hade inga som helst planer på att skaffa en ny katt så snart, men det var som annonsen bara ramlade på mig, och jag ångrar absolut inget.
Jag har en gammal hittekatt på okänt antal år också, som inte kommer vara med länge till, han har förhöjda njurvärden, och går på diet, men jag har märkt att han blivit sämre, kräks nästan varje dag och verkar ha ont o kroppen. Så vilken dag som helst är det dags att sluta vara självisk och ta beslutet alla djurägare hatar.
Jag har märkt att de som inte är djurägare och/eller djurvänner har väldigt svårt att acceptera och respektera oss djurägare och våra val, som jag som har 4 katter nu, det finns ingen i min släkt eller vänkrets som kan fullt ut förstå att jag inte ser katterna som hinder i mitt liv. Nästan varje gång jag träffar mormor, så frågar hon om jag gjort mig av med de där kattkräken än, för de är ju bara till besvär och jag kan inte göra vad jag vill när jag har dem, som att resa och sånt. Det har aldrig slagit henne att jag kanske inte vill resa, att jag är nöjd med mitt liv ändå.
Att jag har ramade förstoringar på mina djur på väggen är heller inget de flesta förstår, för de är ju "bara" djur.
Och samma möts man av när man till slut varig tvungen att avliva ett djur man älskat i många år, och saknar det och har sorg, så kommer många med att det är ju "bara" en katt. Men för mig var det inte bara, det var min vän, en som aldrig sviker och ljuger eller beter sig illa mot mig.
Din sorg kommer att lätta, minnena kommer att bestå, och jag tänker fortfarande efter 2 år ofta på min gaffe vid tillfällen som var speciella.