• Winnie The Pooh

Hur mår ni som är runt v7??

Jag går in i vecka 7 men 2an imorn. Mår piss...yrsel hela tiden, illamående och rörig i magen även molvärk och hugg/stick i bebismagen varje dag. Ömma bröstvårtor men inte ömma bröst. Sjuuukt trött precis hela tiden. Men sonen var det inte alls lika mkt visst hade ja illamående var trött och ömma bröst men inte så här!! Hur mår/mådde ni? Låter detta ormalt?

• Svar på tråden Hur mår ni som är runt v7??
  • GrönaDruvan

Jag är i vecka 7+2...
    Jag mår illa, men jag kan fortfarande äta ok och mår inte illa av mat eller lukter än. Däremot är jag inte sugen på mat men ändå är jag jätte hungrig hela tiden.
    Jag mår mest illa på morgonen och har spytt några ggr.
    Är sjukt trött.
    Det är mina symptom.

Förra graviditeten vid den här tiden så mådde jag djävulskt illa. Kunde inte äta nåt nästan eller känna några lukter knappt. Fast då spydde jag inte, så illamåendena är väldigt olika!

• Galadriel

TS, jag är i v. 11+5 nu och mår rätt så bra, men när jag var i v. 7 mådde jag helt fruktansvärt dåligt. Sämre än under första graviditeten. Jag var så trött att jag kände mig drogad. Utmattad, helt enkelt. Och en fruktansvärd hunger, det var som om jag hade ett svart hål i min mage som bara krävde mat hela tiden. Om jag inte åt mådde jag pyton. Jag tror inte det du upplever är onormalt på något sätt. Förhoppningsvis går det snart över. För mig blev det bättre när jag gick in i v. 11!

• Hemlig76

Jag är i vecka 7+2 och är superhungrig hela tiden, men blir mätt på minsta lilla.

Jag är också trött, känner mig nästan sjuk av tröttheten.

Idag har jag haft stickningar i magen, mer åt vänster sida.

• Zeldabus

är i vecka 7+4 (tror jag) har haft som molande mensvärk sen mensen skulle kommit lite kraftigare i nån minut emellanåt. denna vecka är först jag har fått ont i brösten innan endast bröstvårtorna, lite yrsel och känt av lågt blodsocker denna vecka märks att jag behöver äta mer för att må bra. känts som magkatarrs illamående förra veckan å den innan men nu mer kraftigt illamående ej kräkts.
    fruktansvärt trött sover ca 2 tim varje dag efter jobbet. mycket kissnödig får gå upp 1-2 ggr per natt plus flera extra grr per dag.
    vimsig/klumpig tappar saker hela tiden. magen rejält svullen ser ut att vara i 3 månaden. men glad å lycklig är jag trots symptomen man får utstå

• Sandriz

är i vecka 7, gravid med 2:a barnet.

Har stickningar/hugg i magen hela tiden. >Är svullen som en ballong. hungrig hela tiden men blir äcklad av mat. kissar hela tiden. Är jättetrött men kan inte sova....

känner mig riktigt gravid och börjar misstänka att jag är längre gången än min senaste mens påstår. För vad jag kan minnas kändes det inte alls så här förra gången!

• Ketty

Hej!
    Jag är i vecka 7+1 och jag mår inge vidare, väntar mitt tredje barn o har aldrig känt mig så här trött med dom två tidigare barnen, eftersom dom behöver iväg till skola o dagis fast man själv mår piss så har ja testat nu o ta en postafen kl 4 på morgonen för när ja går upp då kl halv sju så har den verkat o tro de eller ej men den hjälper, jag blev så otroligt överlycklig för ja hatar o spy o må illa, vem gör inte de :P postafenen blir man ju väldigt trött av men de är de värt, kissar ofta men har inte lidit av några ömma bröst eller så men de kommer säkert men en sak funderar ja över, känns som min mage växt....känns tidigt?? men ja vet inte...!!

• chelseamira

Jag är gravid i v6 med mitt första barn... Jag har värk i magen, liknar mensvärk. Brösten ömmar och spänner.. Men jag känner inget illamående alls. Känner hunger men kan endast äta små portioner, blir snabbt mätt.
    Jag är väldigt trött men annars mår jag bra... Njuter i massor så länge jag mår bra:)

• Vante

Å vad skönt att läsa om er som är vrålhungrig men som inte är sugen på mat och blir mätt av minsta lilla, precis så känner jag också Det enda jag känner minsta sug efter är clementiner, och ev sura godisar Vid middag kan jag än så länge äta rätt bra.
    Väntar första barnet och är i v 6+2.

• Norrlänning i Småland

Mår fruktansvärt illa på mornar, eftermiddag och kvällar!! kan bara äta små mängder mat och viss mat äcklar mej rent ut sagt! Jag är i v. 7+0 idag med mitt tredje barn och jag mådde inte så här de andra grav.
    Är yr och är väldigt trött hela tiden.....Lycka till allihopa!

• Mach

Jag är i v5+5. Jag mår inte så illa, kommer kanske någon gång om dagen men håller inte i så länge. Har haft ont i magen som mensvärk men det hyar börjat avta lite grann nu, hade mer ont tidigare i veckan. Ömma bröstvårtor men inte resten av brösten. Är trött, riktigt trött emellanåt. Lägger jag mig på soffan så somnar jag garanterat inom 30min.
    Väntar mitt tredje barn förresten

Svar på tråden Hur mår ni som är runt v7??