• Winnie The Pooh

Hur mår ni som är runt v7??

Jag går in i vecka 7 men 2an imorn. Mår piss...yrsel hela tiden, illamående och rörig i magen även molvärk och hugg/stick i bebismagen varje dag. Ömma bröstvårtor men inte ömma bröst. Sjuuukt trött precis hela tiden. Men sonen var det inte alls lika mkt visst hade ja illamående var trött och ömma bröst men inte så här!! Hur mår/mådde ni? Låter detta ormalt?

• Svar på tråden Hur mår ni som är runt v7??
  • Lycka0610

Hej!

Väntar mitt andra barn o är i v 8+4

Har haft kraftiga kräkningar runt en veckas tid, fick postafen utskrivet eftersom var gränsfall till ut-torkning.. Åt de två dagar men sluta sen eftersom jag blev totalt slö, låg hela dagarna.. Hemskt känsla! Nu har jag inte ätit de på två dagar o kräks men inte alls som jag gjorde för tre dagar sen.. Mår bättre också, är mer ppå fötterna men blir lätt trött fort..

Mådde så med min första med!

Men allt är ju bra med bebis så är de ju bara bra!

• Schamponären

Barn nr 3, är gravid i v.7. Jag blir så lättad av att höra alla era krämpor. Själv har jag "mensont" och himla ont i ryggslutet vilket satte igång i helgen efter att jag dammsugit hela huset. Känner mig väldigt trött. Började blöda näsblod i förra veckan, vilket jag inte gjort sedan jag gick i skolan för VÄLDIGT länge sen. Humörsvängingningar, kan vara glad ena sekunden och världens bitch i nästa. Vet inte hur länge jag ska kunna hålla detta hemligt för de andra barnen och jobbet...

Fast det är mitt tredje barn känns det som att jag är ovanligt gnällig så här tidigt så det känns jätteskönt att läsa era kommentarer

• FrogSandra

Jag är i v.7. Jag är illamående eftermiddag kväll. Är yr och kissar på nätterna. Brösten ska vi inte prata om hur ömma de är på morgonen. AJ! Ska bli roligt att följa oss hur vi blir vecka för vecka:)

• jungfru84

Hej, jag är gravid i v. 11 med andra. Har haft väldigt mycke stickningar värk o hugg i magen denna gång, kan inte minnas att det va så första gången. Så många gånger har ja tänkt det är nått fel, det här går aldrig bra.Men det är tydligen normalt. Mycket underligt som händer i kroppen när man är gravid. Mår oxå pyton o ständigt trött. Med första kan jag bara stryka dom 4 första månaderna i almenackan. vänar nu tills v.16 då jag hoppas må bättre.
    Lycka till med magen o bäbis

• knådd

Är i vecka 7+2. Har haft rätt lindrigt med symptom hittills: lite molvärk, ömma bröst.

Men blir allt tröttare och lägger mig gärna vid 21, vilket är ovanligt för mig. Igår mådde jag ganska illa för första gången, har bara kännt av nån pyttesläng av illamående tidigare. Och fick samtidigt motvilja mot viss mat, och blev istället sjukt sugen på stekt falukorv och spagetti (intressant craving). Humöret är kanske något svängigare än vanligt, framförallt så blir jag extremt frustrerad, ledsen och uppgiven vid minsta motgång.

• Wishy

Jätteskönt att läsa om era symptom! Är i vecka 7+5 och mår konstant illa (kräks inte tack och lov) i kombination med att jag är hungrig för det mesta. Kan bli jättesugen på något, men när jag väl äter får jag bara avsmak och mår illa... Instämmer i vad någon skrev om att clementiner är det som funkar bäst Har börjat få en hemsk yrsel, som kan komma när som helst, även när jag bara sitter ner. Men - är det bara jag som har problem med sömnen?? Sover jättedåligt/oroligt, drömmer mycket och vaknar ofta... Har varit så i princip sen jag plussade.

• FloJo
    GrönaDruvan skrev 2009-11-03 20:23:26 följande:
    Jag är i vecka 7+2...Jag mår illa, men jag kan fortfarande äta ok och mår inte illa av mat eller lukter än. Däremot är jag inte sugen på mat men ändå är jag jätte hungrig hela tiden.Jag mår mest illa på morgonen och har spytt några ggr.Är sjukt trött.Det är mina symptom.Förra graviditeten vid den här tiden så mådde jag djävulskt illa. Kunde inte äta nåt nästan eller känna några lukter knappt. Fast då spydde jag inte, så illamåendena är väldigt olika!
    Jag är troligtvis i v8 känner precis som Zippo inte sugen på mat men hungrig hela tiden samt att mina bröstvårtor är jätteömma, har lite smärtor i mage och ländrygg ibland, som typ mensvärk när jag hade de.... Men peppar peppar inget illamående ännu....
  • hemljuvahem

Jag är i v7+3 och är inte mänsklig.. Orkar knappt prata med min partner. Den trötthet som finns är inte lik någon annan, det är som man varit inspärrad ett längre tag i mörker och därför inte har någon ork kombinerad med bakfylla eller något.. igår låg jag från morgon till kväll i soffan, orkade inte ens gå för att stoppa laddaren i mobilen =/

Illamående också men har bara spytt 1 gång kombinerat med bussfärd =( Molvärk, ömma bröst, yrsel.

Kiwi & clemtentiner tillsammans med postafen är bra..
    Försöker äta relativt som vanligt annars..

Igår fick jag sug på snabbmackaroner ^^

• Mizz Mizzan

Är i v 7+6....Mår illa mest hela dagarna (Utom på morgonen?!) Kan äta mat, men blir fort mätt och känner ingen hunger efter mat. Är sugen på fil, yoghurt, clementiner och apelsiner....

Har JÄTTEont i brösten, magen är jättestor (Stark misstanke om tvilling, då jag hade 2 mogna ägg samt använde ägglossningsspruta)

Men utöver det så är allt helt UNDERBART!!

• kar0liiinan

Jag är i vecka 8, mår åt helvete rent ut sagt..

Det känns som om mina bröst ska sprängas och det sticker och gör ont i magen hela tiden. Illamåendet är det ganska lugnt med. Trötthet ska vi inte ens prata om, jag är trött JÄMT förutom när jag ska sova på natten. Sover ingenting men är jätte trött.. Konstig kroppen kan bli!

• annagreta

Är i v 7 och är så fruktansvärdt trött och illamående dygnet runt, går lite upp å ner med det. Har inte spytt, än.Jätteömma bröst och magen ser redan gravid ut och spänner i byxorna. Har samma sug som Mizz Mizzan; fil yougurt clementiner och citronvatten. Precis som förra gången har jag börjat få kräkkänsla av allt som luktar stekt kött, korv eller liknande.

Är så fruktansvärt trött att jag knappt orkar lägga vår dotter, astrist mamma, men förhoppningsvis varar inte den här fasen så länge..peppar peppar

Är det någon som stannat hemma någon dag från jobbet och vilat?

Jag har redan berättat för en kompis på jobbet och funderar på när de andra ska få veta.? Rätt skönt att inte folk går runt å undrar mm.

• Zeldabus
    Wishy skrev 2009-11-10 16:05:45 följande:
    Jätteskönt att läsa om era symptom! Är i vecka 7+5 och mår konstant illa (kräks inte tack och lov) i kombination med att jag är hungrig för det mesta. Kan bli jättesugen på något, men när jag väl äter får jag bara avsmak och mår illa... Instämmer i vad någon skrev om att clementiner är det som funkar bäst Har börjat få en hemsk yrsel, som kan komma när som helst, även när jag bara sitter ner. Men - är det bara jag som har problem med sömnen?? Sover jättedåligt/oroligt, drömmer mycket och vaknar ofta... Har varit så i princip sen jag plussade.
    har börjat drömma mardrömmar om missfall samt avhuggna fingrar i plastpåsar men i övrigt sover jag ganska bra men känns att sömnen är annorlunda/orolig vaknat sista nätterna runt 3 tiden och varit pigg men lyckats somna om plus att man pinkar ca 2 grr natt. hoppas din sömn blir bättre.
  • hemljuvahem
    Zeldabus skrev 2009-11-11 22:17:12 följande:
    har börjat drömma mardrömmar om missfall samt avhuggna fingrar i plastpåsar men i övrigt sover jag ganska bra men känns att sömnen är annorlunda/orolig vaknat sista nätterna runt 3 tiden och varit pigg men lyckats somna om plus att man pinkar ca 2 grr natt. hoppas din sömn blir bättre.
    uh jag drömde också om fingrar...fast avhuggna toppar..=(
  • hemljuvahem
    Zeldabus skrev 2009-11-11 22:17:12 följande:
    uh jag drömde också om fingrar...fast avhuggna toppar..=(
  • Maja1980

Jag är i vecka 7 och mår som den mest lyckligaste prinsessan!
    Ännu så länge är jag väldigt glad hela tiden, ibland känns det som om jag lätt kan få tårar av lycka för minsta lilla.
    Har någorlunda sig lik aptit. Jag tror att jag har börjat känna av dofter mer nu dock. Är ganska sugen på hamburgare numera, vilket jag i vanliga fall tycker är skit mat.
    Är också väldigt pigg, är inte det minsta trött.

Jag har till och med nu det sista kommit på mig själv med att jag har börjat glömma av att jag är gravid. Tex nu i veckan när jag skulle springa till spårvagnen, då kändes det klumpigt, konstigt, som om jag hade en massa vatten i kroppen ungefär och då kom jag på mig att " ja just det jag jag är ju med barn"

Jag har kanske gått upp 2 kg, det är inte lika bekvämt att sova på magen längre, brösten är i vägen liksom.

Men annars är allt sig väldigt som vanligt.

• Noncuro

Har precis passerat v. 7 och mår bättre än någonsin. Inga känningar alls och då menar jag inga alls! Jag mår som vanligt och lever det liv som jag har alltid levt. Men det var likadant för mig med min första graviditet. Min mage började synas först någon gång mellan v. 20 - 22 och jag mådde hela tiden utmärkt. Hoppas att denna graviditet bli lika lyckad!

• MalinNiklasHarryBebis

jag e är i v.6-7 och mår super bra, om jag blir väldigt trött så kan jag må lite illa eller om jag e väldigt hungrig..
    annars så ömmar brösten å e stora som hus...

men första sonen mådde jag jätte dåligt spyde å allt som hörde till så jag e jätte glad att det är inte e samma denna gång, det kankse ändrar sej vem vet

• angela79

Jag är i v.7 och det var först för några dagar sen jag började känna av illamåendet.. Nu känns det lite hela tiden.. Känner mig hungrig men all mat äcklar mig. Knäckebröd och mjölk fukar dock bra, kanske får man leva på det ett tag frammöver... Undrar bra hur länge detta skall fortsätta...?

Svar på tråden Hur mår ni som är runt v7??