Inlägg från: Busfröet |Visa alla inlägg
  • Busfröet

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Z: Härligt att du startat ny tråd!

Kollberg: förstår att det känns svårt att njuta av lyxsemester när E är sjuk där hemma.

Kakis: Vad skönt det ska kännas att julklapparna snart är klara.
    Själv sitter jag och funderar på att krypa upp på vinden i helgen och ta fram barnens adventskalender så jag kan börja fylla den med aktiviteter.

Ang. recepten från snillis fest så skulle jag också gärna vilja ha dem. Låter ju som sagt som att det fanns mkt gott!

V gick till fsk idag, första gången på nästan två veckor. Hade gått bra!
    Vill också vaccinera, bara han blir helt frisk så. Kanske på mån.

Trevlig helg allihopa!

• Busfröet

Å jösses, stackars lilla J.
    Stackars Felix också.

Jag o V vaccinerade oss igår. Han tillhör ju riskgruppen. Så vi fick komma igår och vaccinera oss båda två. M var ju som vanligt på jobb långt bort så han vaccinerades inte. Idag är vi hemma. Jag har ont i kroppen och känner mig matt och trött. V har 38 graders feber och strax däröver.

• Busfröet

Jag utbrast högt för mig själv här hemma, OJ!
    Grattis Ida och hela stora familjen!

• Busfröet

Å Umegullan...du må tro att jag tänker på er!

Härligt att kalaset gick bra! V fyllde ju 4år igår så då var hela familjen här. Sen kom såklart alla våra vuxna kompisar som inte har barn och firade sin lilla guldklimp! Det är ju så kul när han är som "allas". Detta betyder att vi har barnkalaset kvar. Vi hade först planer på att ha det idag men det var tur att vi inte bestämde oss för det efter gårdagen. Nu får vi se hur och när det blir. Om det blir. Han är inte så jättepeppad och sen har de så på hans förskola att man få ta dit och bjuda alla kompisar på nåt gott. Så det ska han göra på tisdag.

• Busfröet

Hej på er!
    Ang. spel så blir det mer och mer här. Vi spelar Bamse Honungsjakten, Memory och Lotto. Till julklapp blir det Uno.

V fick skridskor nu när han fyllde 4år förra veckan så vi tänkte åka lite idag. Om det är ok så kanske vi kommer förbi efteråt. De har allmänhetens åkning fram till kl. 13.
    Vet dock inte riktigt vad vi ska ta med. Finns det förslag?

• Busfröet

Nu har vi just kommit hem från skridskoåkningen. V tyckte att det gick bra men att det var kallt. Och det var verkligen blåsigt därborta! Vi hade tur och fick se en av våra kompisar göra sitt första mål i en match för löven. Han spelar för pojkar-00. Det var riktigt kul!

Vi ska göra upp en brasa och värma oss lite nu. Vi kommer kanske en annan gång. Hoppas ni får en härlig eftermiddag!

• Busfröet

OJ v ad mycket ni har skrivit...

Vi har ju inte aktivt försökt bli med barn igen än. Men jag vill gärna men inte M. Känner mig faktiskt inte helt säker på att han vill ha fler alls. Hu, det känns jobbigt att skriva ner det så här. Har knappt ens pratat om det.

När jag nu läser om hur lång tid det tog för några av er så blir jag mer sugen på att börja nu. Innan längtan är alltför stor. Jag menar, jag vill gärna nu men det är inget jag går och tänker på varje dag. När det väl blir en så stark längtan...ja.
    Ingen av våra närmsta vänner har ju barn men när de börjar få barn så blir nog längtan ännu större.

Jag är inte alls insatt i hur man räknar och sånt men för oss dröjde det 3 månader efter att jag slutat med p-piller innan jag var gravid med V.

Kakis: Så söta! (...längtar ännu mer efter att ha sett så söta småttingar

Umegullan: Den boken ska nog jag också läsa.

• Busfröet

Gott Nytt År allihopa!
    Hoppas att nyårskvällen/natten var trevlig för er alla.
    Vi hamnade på en middag som inte alls var tänkt från början men de vi skulle fira med blev sjuka. Men vår kväll blev otroligt lyckad! V var yngst men de stora barnen lät honom vara med så vad är det för sak! Han var uppe till tolvslaget men sen var han även villig att ta på pyjamas och åka hem.

Jag har inte avlagt nåt nyårslöfte. Brukar göra ett för mig själv men i år har det liksom inte blivit av.

Vad har hänt med FL? Massa nya textknappar...{#lang_emotions_smile}

• Busfröet

Hello: Ja! Bli flitigare med tandtråd. Det borde jag ju kunna hålla Att börja träna är som ett hemligt mål i o m att jag faktiskt har köpt ett träningskort via jobbet nu.

• Busfröet

Zandraw: Läste första stycket utan att andas...fy vad  otäckt...så SKÖNT att det gick bra för henne.

Kolberg: Jag tycker också om att duka och dekorera och greja med sånt. Kan sitta och titta runt för inspiration men sen blir det inte SÅ mkt. Lite fix med temadukning och så.
    Kika in här veta ja; smurfans.blogg.se/category/barnkalas.html Här kan man snacka flitig

Å jag vill också åka utomlands!

• Busfröet

Lina: Skoj! Det var flera barn som pratade om det på mitt jobb idag!

V sov hela nätter från 3 månader. Med undantag såklart. Vi hade honom i samma rum tills vi flyttade till huset, då var han 3 år och 4 mån. Han fortsatte då sova ett tag i vårt rum för att inte rubba alltför mkt. Men ganska snart flyttade han in i sitt rum och nu sover han nån enstaka gång hela natten. Oftast kommer han till oss nån gång på natten, vid 2 eller senare. Då somnar han om på en gång och sover hela tiden.

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)