• Jelon

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Vad bra att du fixat en ny tråd Sandra

Vill också gärna ha recept från i Lördags var mycket som var gott. Mailar mina imorgon.

Hello-Jag och Denise pratade precis om den där stängningsfredagen och bestämde att vi skulle försöka hitta på nått då.

• Jelon

Grattis Ellen!!

Mask har vi tack och lov sluppit än så länge men är väl kanske en risk att skriva det här....

• Jelon

Mammizen-Stackars Julia Vad bra att du tog prov så du är säker på att hon har det, ångrar att jag inte gjorde det på tjejerna när de var dåliga, är ganska säker på att Agnes hade det men Alva vet jag inte då hon ändå inte var så sjuk. Jag har iaf fått lära mig att man smittar mest innan det det bryter ut och sen mindre och mindre ju längre tiden går. Hur dålig är hon då lillgumman?? Får du ner febern och i henne tillräckligt med vätska?? Hoppas att du får i henne Tamiflukapslarna, inte det lättaste kan jag tänka mig. Vi har på jobbet fått veta att man får öppna dem och hälla ut pulvret bland med tex sylt eller annat gott kanske går lättare då. Märks verkligen att det dragit igång på riktigt nu för många är sjuka

• Jelon

Man är ganska generös med att behandla, på jobbet har vi tom behandlat vissa i förebyggande syfte utan att ens ha positivt svar.

• Jelon

Man behandlar med Tamiflu som ska göra sjukdomsförloppet lindriga och kortare. Ja det mest troliga är att de haft det, är många på vårt dagis som varit riktigt sjuka.

Vi har en hel del hos oss men än så länge är det ingen katastrof, känns som att det är väldigt välplanerat och förberett med ökad personaltäthet och minskat planerat intag.

• Jelon

Vill inte skrämma upp någon men vaccinationen ger absolut inget fullgott skydd, man säger 80% efter 2v. Vi har haft flera inneliggande som blev vaccinerade första veckan då vaccinet kom men som ändå åkt dit, trist!

• Jelon

Har haft världens snällaste barn idag de har lekt på helt själva medans jag har fått storstäda, byta i sängarna och tvättat flera maskiner. När Alva vaknat ska vi traska iväg till biblioteket hoppas humöret fortsätter att ligga på topp även då.

Mammizen- Vad skönt att hon är så mycket piggare redan Har tyvärr bara finskor i stlk 37 och det blir kanske i trångaste laget Hoppas du kan slappna av och få en riktigt trevlig kväll.

My05-Vad jobbigt för dig Har tyvärr inga råd att ge, hoppas det känns bättre nu.

På Trollsländan har nog minst hälften av barnen haft det så myrbarnen ligger säkert risigt till....

Krya på er alla sjuklingar!

• Jelon

Mammatill1-Roligt för er med bröllop Jobbigt med det oväntatade dödsfallet är nog alltid extra jobbigt när nån som är så ung går bort.

Tur att barnen är så spontana och roliga när nått tråkigt har hänt Det där som Esther sa har du berättat för mig nångång Keed och jag brukar alltid småskratta när jag tänker på det för det låter så himla roligt tur

Snillis-För oss började det också med hög feber, Agnes blev dålig ganska snabbt och fick sen även hosta och kräkningar, höll i sig en vecka för henne. Alva blev inte lika dålig men hade hög feber och hosta i iaf tre dagar.

Våra läkare rekommederar också vaccination till alla.

Angående fredan så blir det nog bäst med innelek för vädret känns inte så lockande. Baka scones låter mysigt och vi är ju många vuxna så det ska vi väl klara av. Går bra att vara här också men ni kanske har lite större än oss Hello.

Idag har vi varit på badhuset, första gången jag for själv med båda barnen men det gick verkligen hur bra som helst, märks att de börjar bli större.

• Jelon

My05-Kan tänka mig att tonåringar är påfrestande man kommer ju ihåg hur man var själv Hoppas ni har trevligt iaf.

Umegullan-Vad jobbigt för er

Snillis-Hoppas du hade trevligt igår. Hade varit kul att hänga men har varit borta så mkt på slutet och jobbar hela nästa helg så jag kunde inte motivera en utgång.

Hello-Hoppas ni är piggar nu.

Då ses vi där 16.35, ska bli kul

• Jelon

Har gjort advenstfint här hemma idag eftersom jag jobbar hela helgen. Hade bara tänkt sätta upp ljusstakar coh stjärnor i fönstren men Agnes kunde inte förstå varför de stackars tomtarna skulle ligga kvar i lådorna så de fick komma fram de med Mysigt är det ialla fall med tända ljsu i detta eviga mörker som råder.
    Visst kan vi väl göra som förra året och ordna en liten julfest med glögg och pepparkakor nån gång i december?

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)