Inlägg från: snillis |Visa alla inlägg
  • snillis

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ja, just det - en sak till.
    Jag och en (kanske fler) kompis på jobbet skall gå på schlagerklubben på lördag så är det någon som vill svänga sina lurviga är ni mer än välkomna att hänga på. Om inte annat kan man alltid hänga på och ta en drink någonstans innan

• snillis

En uvula?
    Det vet då inte jag heller

• snillis

Jag och barnen var nere på stan i kväll och tittade på invigningen av ljusfestivalen - jättemysigt - men blött!
    På söndag hänger vi gärna på. Vilken tid är det?

• snillis

Vi kommer också - det får bli en tidig middag idag då. För vi brukar äta då.

• snillis

Helena: ja, det blir lite upp och ner. Vi är bjudna på middag direkt efter sagovandringen så vi har också tryckt i oss lite mackor. Men efter det sätter vi oss vid dukat bord och det är ju inte fel

• snillis

Men vem orkar med värsta grejen en vardag efter jobb/dagis?
    Tycker personligen att det känns jobbigt.

Vi kan väl ändå sätta upp några helgdatum och se hur många som kan/är intresserade?

Lördag 5 december

Söndag 6 december
    *snillis med familj

Lördag 12 december
    *snillis med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj

Söndag 20 december
    *snillis med familj

• snillis

Jag tar bort oss den 6:e för då skall vi på Gammlias julmarknad.

Lördag 5 december

Söndag 6 december

Lördag 12 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Söndag 20 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

• snillis

Helt oplanerat kommer Arvid att åka med svärisarna ner till kusinerna i Stockholm i morgon bitti så nu skall stora killen ut på sin första utan-mamma-en-hel-vecka-resa.
    Undrar vem det blir värst för - Arvid eller Arvids mamma
    Tur man har en mini-gris att gosa med i allafall

Kakis: Men shit vilken otur! Tur ändå att det inte blev "värre".

• snillis

Jag hade tur i oturen i morse att låset på cykeln fryst fast för det var ju isgata så när jag tog upp M ur vagnen vid dagis så drattade jag såklart omkull med henne i famnen. Det var dock min rumpa som tog mest stryk - hon klarade sig.

På eftermiddagen tog vi en promenad ner till stan och handlade lite och gick på sushirestaurang - jag och Molly - supermysigt att få umgås med henne i lugn och ro!

Nu har jag beställt nästan alla julklappar på nätet - otroligt skönt att slippa stressa runt!

• snillis

Till båda tillsammans har vi köpt ett Pippi-hus med tillhörande figurer, varsin resväska med Pettson, lite filmer och böcker. Sedan skall vi köpa en "riktig" BOB (har en i plast som är värdelös) och en CD-spelare till Molly.
    Skall tillägga att mormor och morfar är med på presenterna så vi ger inte så mycket själva

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)