Inlägg från: mammizen |Visa alla inlägg
  • mammizen

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Kakis: Shit vilken otur, vaccinet har enligt min chef 90% säkerhet så du måste ha maximal otur eller så är det något annat elände. Hoppas det går över fort och att småknoddarna ligger kvar och växer till sig ett tag till.

Själv for jag på Ålidhems vc idag efter jobbet och vaccinerade Jesper. Gick fort ändå men tyckte att det deras kösystem var ett skämt. Kändes meningslöst egentligen men när jag pratade med en överläkare på virologen sa han att om Jesper varit lite förkyld när Julia hade svinis så kunde den förkylningen ha varit som ett skydd för influensan eftersom kroppen inte brukar ta upp två olika virus på samma gång. Så om man ständigt är lite förkyld får man inte svininfluensa Låter ju inte som någon höjdartillstånd det heller.

Jag har VARENDA helg uppbokat fram till jul Förutom i helgen egentligen. Helt sjukt egentligen. Men nästa helg ska jag följa med J till hans mamma och gå på hockey i Övik sedan blir det nog bad på söndagen, helgen efter det är jag barnledig och ska ut och partaja på lucia och sista helgen innan jul har J bokat hotell i Lycksele då vi ska få gå på djurparken och barnen ska få träffa tomten Det längtar Jesper verkligen till. Men en vardag skulle jag visst kunna träffas, fast svårt att rymmas alla någonstans om inte Hello kunde boka sin lokal för visst finns det kök där?? Då kan man ju köpa med sig typ såna här rullar med risgrynsgröt som man värmer i mikron eller nåt. Så jag röstar för grötmiddag

• mammizen

Vilken sötnos det var i tidningen idag!! Grattis på födelsedagen Agnes. Jesper blev så besviken när hon var ledig för han hade ju sett fram emot att få gratta henne idag

• mammizen

Hade träff på familjerätten idag. Gick inte så bra. M var jättesur för han har nu upptäckt att jag har träffat en ny karl. Hm, ja det känns ju "nytt". Hade lovat att ta barnen nästa helg eftersom min bästis ska inflyttningfest men nu när han fått reda på detta hemska så kunde han inte ta dem om jag inte gav honom halva vårdnaden på studs Suck och stön. Jag som tyckte att saker och ting hade börjat bli lättare så får man ett sånt här bakslag. Det är ju tametusan snart ett år sedan jag slängde ut honom. Get over it och koncentrera sig på barnen är väl vad normala människor gör? Vad spelar det för roll vem jag dejtar?? Sedan tyckte han att han hade rätt att få träffa J eftersom han ville veta vad det är för människa som hans barn umgås med. Ja med en normal människa hade jag ju presenterat dem för länge sedan men eftersom M brukar gilla att slå folk på käften har jag inte riktigt tyckt det varit läge för detta. I november hade han barnen EN helg, och nu i december vill han bara ha dem juldagen till annandagen. Nyår kunde han ta men då ville han lämna igen barnen kl 7.00 på nyårsdagen så det "erbjudandet" tackade jag Nej till.

• mammizen

Kakis: Oj har de kommit redan?? Grattis och vad skönt att höra att ni mår bra! Kram till er.

Jelon: De satt mest och nickade instämmande tycker jag. Är ju så förbannat flata människor så det finns inte och när mötet var slut sa de att vi hade gjort ett bra jobb utifrån våra förutsättningar Grrrr.....Störde mig något enormt på det ordvalet kan jag säga. Själv tycker jag att normala föräldrar borde kunna göra upp om sina gemensamma barn UTAN att behöva gå till familjerätten varenda gång. Lycka till med kalaset imorgon. Man brukar vara rätt knäckt efteråt. Har ni tid med middag nån dag nästa vecka? Torsdag kanske?

Idag efter jobbet for jag först på ICA maxi med de små barnen och sedan var jag till frisören och klippte håret på dem. Smart drag, näh, fast det gick över förväntan ändå. Julia var så långhårig att hon fick luggen i ögonen när jag tog på henne mössan så det var inte en dag för tidigt. Hennes hår växer som ogräs. Nu är det tredje frisörbesöket och hon är inte ens 2 år fyllda Jesper som brukar hata att klippa sig blev väl lite impad när syrran bara klättrar upp i frisörstolen och säger till frisören - klippa Julia Så när det var hans tur hoppade han upp och var nöjd och glad. Förra gången fick jag hålla honom i knäet medans han halvgrinade över att få hår i munnen.

• mammizen

Snillis: Faran är verligen inte över. Den andra vågen har inte kommit än och jul brukar vara en perfekt grogrund för influensor för mycket folk som träffas på liten yta är perfekt för att sprida smitta. Sedan tycker jag faktiskt att folks gnäll över planering är ganska oinsatt. Allt är självfallet inte optimalt men att vaccinera hela Sveriges befolkning är ingen lätt uppgift och vårdpersonalen har fått arbeta nästan ihjäl sig för att få det att fungera. Med landstingets sparbeting på flera miljoner har ju nästan ingen extra personal fått anställas och nu över jul så är alla vårdcentraler beordrade att ha drop-in även mellandagarna istället för att få vila upp sig lite. Vi i Västerbotten har oxå haft flest fall per invånare så här har det varit riktigt hög belastning på vården. Hittills har 18 personer avlidit i Sverige och nu ska vi även börja vaccinera för den "vanliga" säsongsinfluensan. Suck!

Jesper hatar memory spel. Han vill bara spela Wii-spel som Mario kart och liknande. Superduktig på dessa men jag är så anti datorspel för jag tycker barnen blir så beroende fort. Är ju för roligt helt enkelt så inget annat slår det

Själv är jag trött och sur. Idag på dagis när jag skulle hämta barnen så hade en av föräldrarna där lovat sina barn att de skulle få följa med oss hem Hallå! UTAN att fråga mig innan! Nä då blev jag grinig och sa att det gick verkligen inte för vi skulle få besök ikväll och så hade jag fyra ungar som grinade och tyckte jag var det elakaste som finns. Men så där gör man bara inte. Man måste ju fråga innan man säger till barnen tycker jag och just idag är jag så trött så trött så jag hade inte orkat med något liv hemma

• mammizen

Jag var på party igår kväll hos min bäsits. Tänkte att exet ska inte få mig att sitta hemma varje helg bara för att han inte tar barnen på helgerna men idag så känns det surt kan jag lova. Eftersom min äldsta son kan ta barnen på kvällarna när jag har lagt dem. (Inte så svårt att passa redan sovande barn) men aldrig i livet skulle kliva upp med dem på morgonen så är det ju bara att gilla läget när Jesper tassar upp kl 6 och säger - jag orkar inte sova längre Men det var det värt för vi hade så himla kul Nu måste jag försöka aktivera barnen så jag tänkte även jag komma till Pernilla om det är okej förstås men jag har ingen som helst aning vad jag ska ta med mig? Tänkte skriva upp julmust men det skrev ju Hello till. Hjälp? Något som jag kan KÖPA för jag orkar INTE baka

• mammizen

Kollberg: Har det gått ett år och du inte blivit gravid så bör du väl uppsöka någon för att kolla upp er. Ibland kan man behöva hormonsprutor för att lyckas. En vän till mig försökte hur mycket som helst och lyckades aldrig, men när hon till slut testade akupunktur så blev hon gravid på direkten. Kan ju vara värt att testa? När jag ville ha ett syskon till Jonathan så höll jag och exet på i över 4 år utan att lyckas men när jag träffade M så blev jag gravid utan att försöka så partnern kan ju spela in. Fast för din del är det ju samma förstås Trist att det inte lyckas nu när du äntligen fått mannen på rätt spår Håller tummarna för dig. Är för jävligt jobbigt när det enda man vill är att få ett till barn och inte lyckas Var rädd om varandra för det sliter otroligt på förhållandet! Kram

Kakis: Underbart för dig att få komma från sjukhuset om ändock bara för en liten stund. Förstår att du kände dig som en skurk med de små klarar sig alldeles ypperligt ändå. Tror Ellen uppskattade desto mer att få mamma på plats idag

Själv tycker jag att lucia-firandet idag var ett helvete. Jesper var ledsen redan från start och ville inte vara med. Hans pappa tyckte det var för kallt för att stanna och fika så han ville hem och då blev Jesper superledsen och ville förstås inte följa med honom utan mig. När jag sa att det är så här det är bestämt och du måste ju även träffa pappa så började han gråta hysteriskt och sa - då rymmer jag till dig mamma Tror mitt mammahjärta gick i tusen bitar när han sa så.... Separera aldrig för sånt här känns FÖR JÄVLIGT

• mammizen

Umegullan: Den där boken låter som något för mig helt klart. Kruxet är väl att istället för att läsa böcker sitter jag hellre framför datorn och slösar bort tiden Vad heter författaren?? Och angående bonusbarn och styvmamma så måste jag säga att jag själv inte tycker det är helt okomplicerat att gilla andras barn. Sina egna får ju vara hur som helst egentligen så älskar man dem medans älsklingens barn aldrig blir lika lätt att ta till sig. Det var därför jag tänkte träffa en äldre man utan barn om jag någonsin skulle dejta igen men blir man kär så blir man ju kär och då får man ju gilla hela paketet. Själv är jag mest förundrad över att någon karl vill satsa på en småfet frånskild 3-barns mamma som mig själv

Kakis: Såååå fina de är och väldigt små! Vad kul att du lagt ut bilder

Idag bjöd J mig och alla barnen på middag. Såååå skönt att slippa vardagsmaten som omväxling. Är faktiskt det som jag tycker är jobbigast/tråkigast med att vara själv och det är att allt som har med middagsmaten att göra, handla, laga och komma på vad man ska äta. Blir så samma samma hela tiden.

• mammizen

God fortsättning och Gott Nytt år brudar!!!!! Kan säga så här att jag har ALDRIG i hela mitt vuxna liv fått så mycket julklappar något år nånsin Jag måste verkligen ha varit snäll i år.....

Dagen innan nyårsafton skulle jag gärna vilja hitta på något med barnen om nån har lust?? Jesper har tjatat om att få åka boben så det vore ju lägligt och med all denna snö så är det ju perfekt

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)