• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • My05

Kollberg1
    Ditt vinterkök låter fint! {#lang_emotions_smile}

Zandraw
    Vad läskigt för er. Vilken tur att det gick bra ändå.

Rasmus ramlade hela vägen ner för en källartrapp med rygg och huvud först(när han var 2 1/2), han skrek hela vägen ner. Efteråt hittade vi ett liitet blåmärke på ryggen.. Vi vuxna var däremot heelt knäckta.

Jelon
    Härligt! Låter som något vi också behöver. {#lang_emotions_dreamer}

Mammizen
    Jag vill också ha hus men min sambo hittar ju fel i trädgårdarna när vi söker hus, så det är nog mest jag som letar och drömmer om det, tyvärr..

• Busfröet

Zandraw: Läste första stycket utan att andas...fy vad  otäckt...så SKÖNT att det gick bra för henne.

Kolberg: Jag tycker också om att duka och dekorera och greja med sånt. Kan sitta och titta runt för inspiration men sen blir det inte SÅ mkt. Lite fix med temadukning och så.
    Kika in här veta ja; smurfans.blogg.se/category/barnkalas.html Här kan man snacka flitig

Å jag vill också åka utomlands!

• Hellobello

Zandraw:Jisses, var det därför ni var inne!? Och jag som tyckte du såg så glad ut när du vinkade till mig inne i min skrubb! Var slog hon sig då? Tur att det gick bra.Sköt om er nu!

Och jag vill också åka utomlands! Men jag får glädjas över att jag får påsklov i vår istället - inlagd ledighet helt utan egen begäran

• My05

Busfröet
    Vilken sida, helt otroligt.   Så mycket pyssel(om man nu kan kalla det pyssel...) i en och samma person, jag är imponerad.

• mammizen

Jelon: Guuuud vad härligt med utlandssemester. Det är ni verkligen värda och så perfekt att ha barnvakterna med. En vecka är i längsta laget i alla fall för Alva, tror Agnes skulle gå galant. Nu behöver ni oroa er alls och all-inclusive är det absolut barnvänligaste man kan ha. När jag åkte på sånt behövde man ingen stor reskassa med sig alls Hade gärna hittat på något idag men Jockes släktingar kommer på besök. Och stackars dig med en förkyld man hemma, förstår att du vill rymma fältet för de kan verkligen vara för synd om dem såna gånger

Jag vill oxå åka utomlands innan skolavslutningen då är ju priserna mycket bättre. Får se om M kan ta barnen en vecka då åker jag och J på studs, är ju inga bekymmer för dem tror jag mest jobbigt för mig som tycker de har växt när de varit hos sin far en hel helg

Busfröet: Tycker faktiskt att det var lite FÖR mycket gulligull (tror de som känner mig garvar lite nu och tänker är det möjligt), men typ nu smakar dottern på cup-cakes nu dricker hon saft och så den där jätterosetten...ha..ha.... men godispåsarna till kalaset var ursöta

• zandraw

Hello: De va nog fortfarande adrenalinet...

När jag kom ner till henne i källaren låg hon helt stilla och bara gallskrek.
    Först ringde jag M för att höra om han va nära hem annars hade jag ringt en ambulans, då hon bara gallskrek varvat med att halvsova. De enda hon sa ett par gånger va aj, ont huvudet!
    Sen va ja tvungen att ringa mamma så hon fick ta S, hon säger också att ja va väldigt lugn, även om hon inte riktigt hade fattat va jag menade...

På akuten gick de snabbt ungefär 40 minuter efter vi kom in så hade de satt embla och en armband på henne så fick vi gå på Barn.
    Trots att hon faktiskt blev mer lik sig själv och rätt pigg så ville de ha kvar henne över natten, å hellre att stanna där än att de händer nåt när man är hemma.
    Minst 1 gång i timmen va de in och petade på henne för att se att hon reagerade.
    Åsså fick hon ligga med dropp.
    Nån gång mitt i natten vaknade hon till ordentligt och ville hem till S och äta

Nu är hon piggelin även om hon har sagt ett par gånger sen vi kom hem att hon har ont i huvudet, men hon har ju lite bulor var stans så de är väl inte så konstigt!

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • snillis

Sandra: usch, vilken mardröm!

Men man blir ju väldigt rationell när det är nåt med barnen - chocken kommer oftast efteråt. Jag minns med Molly att jag var väldigt samlad de första dagarna - agerade på instinkt - som en robot typ! Men sedan - efteråt - grät jag jättemycket här hemma när det likom gick upp för mig hur jävla allvarligt det faktiskt hade varit!
    Utlandssemester - det lät skönt!
    Vi har bokat en stuga på Gotland en vecka i sommar - det blir ju nästan som utlandet
    Ang. den där pysselsidan så blir jag nästan lite äcklad av sånt. Vet inte varför
  • UmeGullan

Oj, den enda kommentar jag har till pysselsidan är... Oj... den människan måste ha som jobb att pyssla och pynta sina barn...  Det måste vara omöjligt att kombinera med ett heltidsarbete!

Från det ena till något helt ovidkommande egentligen... typ dagens I-lands problem...
    Skulle vilja göra om vårt sovrum, antingen tapetsera över fondväggen eller helt byta tapeter i rummet... vilken färg ska man då välja? Jättesvårt!

Så den spännande frågan är: Vilken färg har ni på sovrumstapeterna?

• snillis

Vi har ljusgrått i sovrummet. Det trivs vi bra med

• Hellobello

Vi har en mild ljusgrön tapet, vilsamt och mysigt.

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)