Klokskap söskes tacksamt!
Jag, och min hälft, tycker om att dricka lite vin på helgen. Vi gör god mat på fredagskvällen. Köper en flaska vin. Jag vill gärna ha' en iskall öl senare, hälften vill ha' en kall cider.
Men Nej! Tonåringen, som nu är 16 år, har numera blivit fanatisk. På allt! Vi får bara handla ekologiskt.(Bra, men dyrt!). Absolut ingen alkohol, smärtstillande som Alvedon el. dyl. Bara naturmediciner från hälsokost affären , eller självplockade får förekomma. Äter man kött, är man ett monster, man måste vara vegan. Som lila hjärtat. Jag vet att det är ett fruktansvärt liv vi människor lever. Jag har också upplevt att vi människor är några fruktansvärda bekväma, och egenkära varrelser, om man nu skall jämföra med andra levande.
Nu är vi bevakade konstant. Hon häller ut vinet och ölen, slänger steken, och den danska osten! Skulle vi köpa en flaska "gammal dansk", för att ha' till en mysig söndagsfrukost, enligt dansk stil. (Men bara 1, och max 2). Den varar ju minst en månad!
Ja, och fisk får vi inte heller äta nu mera, och vi som älskar fisk! Vi är lågtavlönade arbetare, Kämpar för att betala räkningarna, bor i en liten lägenhet, och kan ha' hur mycket skrik och gapande som helst! Vi måste ju ta' hänsyn till grannar! Så nu har vi börjat smyga med precis allt. Det är så sjukt, så vi håller på att lämna henne, och ta' in på hotell på helgen, men det har vi inte råd med. Vet att det är en period, men vi är inne på 3:e året nu. Hur skall vi hitta harmonin med vår älskade lilla dotter? Att säga ifrån på skarpen, är som att mata en guldfisk med gräddbullar. Hon är smart, klok, och fruktansvärd egoistisk, samtidigt som hon kämpar för orättvisa, homosexuellas rätt. Säger åt dem som mobbar, osv. Men Mor o far är bar SKIT. Är vi för toleranta?