• annawall

Finns pip till nappflaska?

När min son var liten (2002) köpte vi i Tyskland NUK-nappflaskor och till dem fanns även en tillsats att skruva på så att det blev som en pipmugg. Det fanns dessutom en ring man kunde lägga på, så att det blev två handtag på nappflaskan. Båda passade även på Esskas flaskor.
    Nu har jag inte sett någon av produkterna varken i affärer eller på nätet. Någon som sett dem?

• Svar på tråden Finns pip till nappflaska?
  • lajjalo

Det finns pip-ar till esska flaskor.
    Brukar säljas typ på ica.

• ViVäntarBarn

Handtaget har jag inte sett någonstans däremot har jag köpt en flaska med handtag på Ica Maxi. På coop har jag sett pipen. Den jag såg skruvar man inte fast utan man byter bara ut själva nappen mot denna pip.

• annawall
    lajjalo skrev 2009-11-03 23:11:18 följande:
    Det finns pip-ar till esska flaskor. Brukar säljas typ på ica.
    Verkligen? Inte i min Ica, COOP, Hemköp eller någon av de babyaffärer jag varit i i Götebprg. Jag menar alltså en hårdplastpip. Jag bytte till det när min son började bita i nappflaskornas napp, samt att vällingen rinner mycket lättare.
  • LHUF

jag har hat en pipmugg från nuk till min dotter och kan mkt väl tänka mig att det hade gått att köpa till en pip om det varit en mappflaska från början. om det är en wideneck flaska alltså

• annawall
    ViVäntarBarn skrev 2009-11-03 23:13:04 följande:
    Handtaget har jag inte sett någonstans däremot har jag köpt en flaska med handtag på Ica Maxi. På coop har jag sett pipen. Den jag såg skruvar man inte fast utan man byter bara ut själva nappen mot denna pip.
    Aha, ja det låter ju bra, men jag har alltså inte sett dem. Jag kanske får gå ut på nya upptäckståg? Ingen som bor i Göteborg möjligen och sett dem nyss? Att bara byta ut allt mot en pipmugg funkar ju, men graderingen är så bra på flaskan...
  • annawall

Guld gossarnas Super Mamma skrev 2009-11-03 23:14:56 följande:

Nej, hans var av hård plast helt och hållet, och inte spillfri. Vi har aldrig fattat det här med spillfria muggar, varken barnen, jag eller min man har kunnat suga ur dem, hahaha...
  • trisha

Hård pip vet jag inte men mellanhård pip köpte jag till våra nuby flaskor, fast piparna är gjorda för mam flaskor (tror jag) egentligen (inte wideneck). Sedan har våra nuby flaskor avtagbart handtag så det blir som en pipnappflaska. Flaskor och pipar finns på stora coop forum och ica maxi bla.

Svar på tråden Finns pip till nappflaska?