Injektions/sprutfobi - terapi
Det låter som om nått jag skulle kunnat skriva båda era inlägg klarar absolut inte blod å kanyler el sprutor tyvärr så har jag fått ta endel stick i fingret under den här grav å varenda gång blir jag grön i ansiktet tårarna rinner jag hyperventilerar och spyr... när jag va 17 skulle jag operera bort halsmandlarna och jag grät i flera tim dom emlade mina händer och kom med brickan när jag såg kanylen blev jag hysterisk och skrek ni ska väl inte sticka mej med den där??? nejdå blev svaret dom tog min han och det brände till hörde ett oj genom min hulkningar, jag skrek det gör ont det gör oooont hon svara ja du hade visst lite tunna blodådror på händerna så att den sprack, så hon fick sätta i armvecket istället, när jag vakna eft op så värkte hela armen å jag ville ha bort droppet men fick inte men efter ett toa besök med baksug i droppet så jag typ svimma så tog dom bort droppet iaf hade jätteblåmärke i över 1mån, så ju närmre förlossningen jag kommer destomer panik får jag inte över själva trycka ut melon ur ägghål utan rädd för dropp sprutor kanyler akuta kejsarsnitt mm så jag ska snart få komma till någon å prata min bm har fixat känns skönt, men jag försöker tänka kan alla andra (speciellt mina små små 48kg syrror med bara lustgas) så ska jag oxå kunna..