Inlägg från: Yollis |Visa alla inlägg
  • Yollis

Injektions/sprutfobi - terapi

Någon mer än jag som har/haft Injektions/sprutfobi?

Jag klarar inte av att ta prover, inte ens ett stick i fingret... *svimmar*

På onsdag ska jag till en terapeut som behandlar fobier och hon sa att det brukar gå fort att behandla.
    Någon som gått en sån behandlig?
    Hur var det?
    Fugerar det?
    Var fick du tag i terapeuten?
    Vad kostade det per gång?

Tänkte att vi kunde samlas här och stötta varandra genom våra graviditeter och sprutnojjor.

• Svar på tråden Injektions/sprutfobi - terapi
  • Yollis

Nähäpp.... ALLA är vist skit modiga här...

Vilken otur...

• Yollis

Ojojoj...det låter somjag skrev det... fast jag har ju inga barn...
    Jag tror min fobi kom när jag var ca två år och skar upp handleden när jag trillade...
    har dock opereat bort blindtarmen på "äldre dagar", jag var väl 17 år...

då skällde jag på både sköterska och doktor... sköterskan sa jätte irriterat till mig "nu får du sluta vara rädd, så jag ska sticka ordentligt". ÖHHH VA?

tillslut fick hon till det, då hade jag nästan gnagt av min egen hand på den andra armen....
    och när det blev till att duscha som man måste göra inför operation så kom det en fontän ur armen när dom tog bort droppet....

Jag svimmade i duschen.... och spyde ner hela stället... min fobi blev inte bättre av den upplevelsen...

Jag ska raportera hur det går på TORSDAG inte onsdag.... skrev fel ser jag nu.

Y

• Yollis

Min BM har sagt att vi inte behöver ta nåra tester förrän jag känner mig säkrare...
    Jag är ju Rh negativ oxå...

efter att ha läst alla berättesler kräks jag nästan...

jag fattar inte hur en utbildan sköterska ens har MAGE att bli irriterade... jag skulle kunna ge dom en ordentlig flathand ska jag säga...

Jag har hört att man kan ta HB i örat... kanske jag kan göra det hos BM nu den 3 sept när jag har inskrivning... *ryser*

• Yollis

man masserar örsnibben och sen tar dom "finger-stickaren" där istället...

• Yollis

Usch...jaja jag ser bara fram till terapi mötet än så länge...

• Yollis

*svimmar igen*

bara tanken på stick i fingrarna gör att jag blir grön...

dom stack mig i alla o tio fingrarna när jag var lite har mamma sagt... det har ärrat för hela livet, JÄVLA B DOKTOR!!! *arg*

• Yollis

Välkommen!!

jag läste ditt inlägg förrutom det nästsista stycket om "2 cm hud" *svimmar annars*

jag kommer nog oxå få rådet att bli stucken 10000 ggr... vi får se hur det går...

Lycka till med äggplockningen och allt vad det innebär!

• Yollis

Orzia...mmm på mig har dom alltid använt de tunna nålarna... så kallade "spädbarnsnålar".
    Så en vanlig nål skulle jag nog "dö" av...

Hos tandläkaren använder inte jag bedövning. Har "peppar peppar" himmlans bra saliv som håller tänderna hela.

• Yollis

jag ska på möte på torsdag.... uscha..! 900:- för att gråta och må dåligt,...mysko egentligen.

hoppas det funkar!

Svar på tråden Injektions/sprutfobi - terapi