• Lydisen

Dr Brown`s nappflaska

Hur länge håller napparna till Dr Brown`s nappflaska? Hur ofta byter ni som har dessa flaskor?

• Svar på tråden Dr Brown`s nappflaska
  • luckyme83

jag har bara bytt när jag köpt större storlek...
    hade storlek 1 i nästan 3 månader
    nu varvar jag med storlek 2 och 3..ingen har gått sönder ännu...sonen är 6 månader..

• Lydisen

Min napp har heller inte gått sönder utan ser mest utnöt ut, sliten dvs men hålet fungerar precis lika bra. Hur länge ska man ha storlek 1, när byta? Sonen är 1 månad gammal.

• luckyme83
    Lydisen skrev 2009-11-04 11:52:23 följande:
    Min napp har heller inte gått sönder utan ser mest utnöt ut, sliten dvs men hålet fungerar precis lika bra. Hur länge ska man ha storlek 1, när byta? Sonen är 1 månad gammal.
    man brukar byta till storlek 2 när bebisen är runt 3 månader.
  • ewq

Vi fick nyligen byta från 1 till 2. han är 3mån

han somnade hela tiden och åt dåligt, visade sig att han tröttade ut sig och åt bara tills den största hunger la sig.

han åt 60 med(1) slutet titt och tätt.. med (2) 180-250 /3-4h.. Enorm skillnad..

Hon i affären sa att vi skulle ha ögonen öppna för ifall han trilskades med sugande vilket han inte gjorde utan somnade..

• luckyme83
    ewq skrev 2009-11-04 12:03:23 följande:
    Vi fick nyligen byta från 1 till 2. han är 3månhan somnade hela tiden och åt dåligt, visade sig att han tröttade ut sig och åt bara tills den största hunger la sig. han åt 60 med(1) slutet titt och tätt.. med (2) 180-250 /3-4h.. Enorm skillnad.. Hon i affären sa att vi skulle ha ögonen öppna för ifall han trilskades med sugande vilket han inte gjorde utan somnade..
    jag fick byta till 2:an strax innan sonen blev 3 månader....han blev asförbannad när han skulle äta för att det kom för sakta...åt lite och så vrålade han rätt ut osv..
  • ewq
    luckyme83 skrev 2009-11-04 12:08:38 följande:
    jag fick byta till 2:an strax innan sonen blev 3 månader....han blev asförbannad när han skulle äta för att det kom för sakta...åt lite och så vrålade han rätt ut osv..
    Det var väl det hon menade i affären ville bara dela med mig att barnen reagerar olika hihi
  • luckyme83
    ewq skrev 2009-11-04 12:52:51 följande:
    Det var väl det hon menade i affären ville bara dela med mig att barnen reagerar olika hihi
    jo det är verkligen så att alla reagerar olika =)
Svar på tråden Dr Brown`s nappflaska