• Förstamaj79

Ve och Fasa! En barjordglob, Hjälp!

Man sambo önskar sig mest av allt en sån där fruktansvärd jordglob som är en bar.
    Han har alltid velat ha en sån och jag kan egentligen absolut inte med dom.
    Vi har en ganska mordern inredning och den skulle absolut inte passa.

Men vad gör man inte. Har kikat runt lite och kanske skulle jag överaska honom?
    Skulle man kunna fixa till en sån tror ni? Eller hitta någon som är lite snyggare?

Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Ve och Fasa! En barjordglob, Hjälp!
  • pygmalion

Ha, haa! Har tyvärr inga tips att ge dig. Vill bara säga att jag alltid velat ha en sådan dammig tingest i mitt imaginära old brittish-inspirerade bibliotek. Jordgloben passar perfekt med knarriga skinnsoffor, sprakande brasa, en grand danois som ligger och slöar på golvet, och så massor med inbundna böcker.....i ett modernt hem....tja

• Memnok77

Jag har en sådan och även om den inte passar kanonbra i vår modernt inredda takvåning så kommer den att passa perfekt i mitt herrum med chesterfieldfotöljer och bokhyllor i mörkt trä som jag kommer att tvinga till mig när vi någon gång köper hus.

Tycker absolut att du skall köpa en till din sambo, det är en kul inredningsdetalj som bryter av bra.

• mjuik

Jag har önskat mig en sån i 20 år ungefär.
    Klart han ska få en!

• Nidhögg

Bygg en i naturlig storlek ...? Kan nästan lova att han blir överraskad.

• riot

Jordglob som en bar? Va, har aldrig hört talats om detta fenomen, någon som kan förklara?

• Förstamaj79
    Memnok77 skrev 2009-11-04 12:25:49 följande:
    Jag har en sådan och även om den inte passar kanonbra i vår modernt inredda takvåning så kommer den att passa perfekt i mitt herrum med chesterfieldfotöljer och bokhyllor i mörkt trä som jag kommer att tvinga till mig när vi någon gång köper hus.Tycker absolut att du skall köpa en till din sambo, det är en kul inredningsdetalj som bryter av bra.
    det är ju detta han drömmer om

Ja ja, jag får väl krypa till korset
  • uniMog

Jag tycker iof att en barglob kan vara en skitbra brytning i ett übermodernt hem. Se till att köpa en som inte ser billig ut bara.

I can Cum Lauder
  • Meli

Ihhhhh säger jag bara. Fråga om han inte önskar sig något annat

Svar på tråden Ve och Fasa! En barjordglob, Hjälp!