Inlägg från: Tecken |Visa alla inlägg
  • Tecken

Dagis

Jag säger som alltid i dessa diskutioner: Jag kommer fortsätta att säga ecklesiastikminister. Så har det alltid hetat. Jag kommer även förneka att t-banan förlängdes till Skarpnäck för 15 år sedan. För mig kommer den linjens slutstation alltid att vara Bagarmossen!

• Tecken
    Tecken skrev 2009-11-04 12:54:28 följande:
    Jag säger som alltid i dessa diskutioner: Jag kommer fortsätta att säga ecklesiastikminister. Så har det alltid hetat. Jag kommer även förneka att t-banan förlängdes till Skarpnäck för 15 år sedan. För mig kommer den linjens slutstation alltid att vara Bagarmossen!
    Och för er som inte förstår FL-itiska: JA, det ska stå diskutioner
  • Tecken

Jossa 79 skrev 2009-11-05 13:19:23 följande:

Kanske inte just i denna tråden (uttryckligen). Men i andra trådar jag sett, har jag läst att de som hävdar att man måste säga FÖRSKOLA har en teori att de som säger dagis är lågutbildade. Vad det nu har med saken att göra?
    De som säger dagis är inte nödvändigtvis outbildade, men de är definitivt bakåtsträvare

/ Tecken - som överlevt både förskola och förskoleklass
  • Tecken
    Jossa 79 skrev 2009-11-05 13:42:09 följande:
    Fast på många förskolor kallas all personal för just pedagoger (alltså barnskötarna och förskollärarna - kockerskan får inte vara med i pedagog-klubben ). Sedan om det är rätt eller fel, är en helt annan diskussion...
  • Tecken

Jossa 79 skrev 2009-11-05 13:47:55 följande:

Snart får man väl inte säga kokerska heller, utan matförberedaren eller nåt annat klipskt.Men om barnskötare får kallas pedagoger, hoppar inte de "riktiga" pedagogerna i taket då eftersom nån med kortare utbildning och färre högskolepoäng får kallas samma. Ungefär som man skulle kalla en sjuksköterska för läkare...... (om man ska hårddra det)
    Som sagt, det är en nästa en diskussion för sig. Jag tycker det är märkligt att någon som inte läst pedagogik på högskolenivå kan kallas för pedagog, men det motiveras med att barnskötarna utövar praktisk pedagogik om dagarna.

Nej, jag jobbar inte i förskolans värld.
Svar på tråden Dagis