Inlägg från: Atamon |Visa alla inlägg
  • Atamon

Vad innebär Ris a la malta för Dig?

Alternativ två + vaniljsocker och naturligtvis med saftsås och äts i jultider,
    för mig är det inte Ris à la Malta att ha apelsiner i, då är det apelsinris, och hemmagjord gröt kokad på enbart mjölk ska det vara.
    (så hemma hos svärföräldrarna kokar jag min egen saftsås för de äter apelsinris och så äter jag upp apelsinbitarna först så jag slipper dom sedan )

• Atamon

Trollet Ludenben skrev 2009-11-04 20:04:00 följande:

www.recepten.se/recept/ris_a_la_malta.htmlwww.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_pa...här är då recept på ris a la malta med apelsin.... står inget om apelsinris. Så man kan ha apelsiner i med om man vill och det är fortfarande ris a la malta
    Ja, det heter fortfarande ris a la malta om det är apelsiner i men recept på apelsinris är likadant som ris a la malta med apelsiner i
    www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=33893

På coop fanns dock ett annat Ris à la Malta recept som verkade gott
    Ris à la Malta med björnbärscoulis
    www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=40926
  • Atamon
    NoMatter skrev 2009-11-04 22:15:27 följande:
    Men gör ni verkligen ris á la malta på vanlig gröt. Saltad gröt? Jag har gjort det en gång och snacka om stor besvikelse när efterrätten smakade salt. BLÄÄÄH!!
    Så mycket salt har jag aldrig haft i gröten så det smakat salt om maltan
    det vägs ju upp av det söta (grädden, sockret och såsen)
Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?